Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی پایان مزاحمت اینستاگرامی در همدان پس از دو سال

پایان مزاحمت اینستاگرامی در همدان پس از دو سال

رئیس پلیس فتا استان همدان از دستگیری عامل مزاحمت با سوء ‌استفاده از تصاویر خصوصی در شبکه‌ اجتماعی اینستاگرام خبر داد.

به گزارش "همدان نیوز"، سرهنگ‌ دوم فیروز سرخوش‌ نهاد گفت: در پی مراجعه خانمی به پلیس فتای استان همدان مبنی بر این که شخصی به مدت ۲ سال در شبکه‌ اجتماعی اینستاگرام اقدام به مزاحمت و ایجاد صفحه جعلی و سوء‌ استفاده از تصاویر خصوصی‌ او می کند، بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی کارشناسان پلیس فتا استان مشخص شد، متهم با زیرکی و با استفاده از ترفندهای مختلف نسبت به ایجاد صفحه جعلی به نام این خانم اقدام و با ارسال تصاویر خصوصی‌اش به بستگان نامبرده در شبکه‌ اجتماعی اینستاگرام برای او ایجاد مزاحمت می کند.

وی با اشاره به اینکه با اقدامات تخصصی، متهم در شهرستان همدان شناسایی و دستگیر و انگیزه خود را انتقام جویی خواند، گفت: در تحقیقات پلیسی مشخص شد متهم در شبکه اجتماعی اینستاگرام با این خانم آشنا و پس از بروز اختلاف، متهم برای انتقام جویی اقدام به چنین عملی می کند.

سرهنگ‌ سرخوش نهاد با بیان اینکه متهم پس از تشکیل پرونده تحویل مقام قضایی شد، به کاربران توصیه کرد: از قرار دادن تصاویر، فیلم‌ها و هرگونه اطلاعات محرمانه شخصی و خانوادگی در این فضا خوداری کنند.

رئیس پلیس فتا استان همدان گفت: قرار ندادن تصاویر خصوصی در شبکه‌های اجتماعی به معنای حفاظت از حریم خصوصی خود کاربر است، چرا که قرار دادن تصاویر شخصی و خصوصی در شبکه‌های اجتماعی فرصت را برای مجرمان سایبری فراهم می آورد تا با سرقت این تصاویر دست به اعمال مجرمانه بر علیه کاربر بزنند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن