Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی کمیته امداد همدان حامی بیش از 400 بیمار خاص و سخت‌درمان

کمیته امداد همدان حامی بیش از 400 بیمار خاص و سخت‌درمان

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان همدان گفت: ۱۷۷ بیمار خاص و هزار و ۲۲۹ بیمار سخت‌درمان تحت حمایت کمیته امداد استان همدان قرار دارند و از خدمات این نهاد بهره می‌برند.

به گزارش "همدان نیوز"، علی بحیرایی بابیان اینکه ۱۷۷ بیمار خاص و هزار و ۲۲۹ بیمار سخت‌درمان تحت حمایت کمیته امداد استان همدان قرار دارند، گفت: بیماری‌های خاص شامل دیالیز، پیوند کلیه، تالاسمی، ام‌اس و هموفیلی است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان همدان ادامه داد: کمیته امداد ۹۰ درصد از هزینه‌های دارویی و بستری بیماران سخت‌درمان و ۱۰۰ درصد هزینه‌های بستری بیماران خاص تحت حمایت را پرداخت می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه هفت مرکز دیالیز و یک مرکز شیمی‌درمانی طرف قرارداد کمیته امداد قرار دارند و به بیماران خاص و سخت‌درمان خدمات رایگان ارائه می‌دهند، گفت: ۹۰ درصد هزینه‌های درمان مددجویان از اعتبارات دولتی و ۱۰ درصد از کمک‌های مردمی پرداخت می‌شود.

بحیرایی گفت: در حال حاضر ۱۶۵ مرکز سرپایی شامل پزشک، داروخانه و پاراکلینیک، ۱۳ بیمارستان دولتی، یک مرکز جراحی محدود غیردولتی و خیریه و یک بیمارستان غیردولتی و خیریه طرف قرارداد کمیته امداد استان همدان قرار دارند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان همدان بابیان اینکه ۱۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بودجه برای بهداشت و درمان بیماران تخصیص داده‌شده است، گفت: هفت میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در شش‌ماهه نخست امسال در این زمینه هزینه شده است.

وی در پایان گفت: برنامه‌های کمیته امداد در سال جاری برای بهداشت و درمان بیماران شامل کمک به رفع سوءتغذیه سه هزار و ۸۳ کودک زیر پنج سال، کمک به رفع سوءتغذیه ۵۲ مادر باردار و شیرده، پرداخت فرانشیز و خدمات ویژه درمان مددجویان شهری و روستایی برای ۶۹ هزار و ۸۶۸ نفر، کمک به ارتقای شاخص‌های بهداشتی هشت هزار و ۳۹۹ نیازمند، تأمین تجهیزات و درمان ۳۸۳ بیمار صعب‌العلاج و بیمه خدمات درمانی ۱۸ هزار و ۵۸۹ مددجوی تحت حمایت است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن