Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی بیش از دو هزار نفر در همدان در نوبت دریافت مستمری از بهزیستی

بیش از دو هزار نفر در همدان در نوبت دریافت مستمری از بهزیستی

مدیرکل بهزیستی استان همدان گفت: پنج هزار و 467 نفر از ابتدای سال جاری تا پایان مردادماه تحت پوشش بهزیستی قرار گرفته اند و مستمری دریافت می کنند.

به گزاش خبرنگار "همدان نیوز"، حمیدرضا الوند با بیان اینکه در استان همدان ۴۳ کمپ فعال هستند، اظهار داشت: اگر تمام افراد معتاد نیز به مراکز مراجعه کنند ۳۹ مرکز کافی است.
وی افزود: به دلیل شرایط اجتماعی و فرهنگی نسبت به زنان معتاد، این زنان به کمپ‌های داخل استان مراجعه نمی‌کنند و بیشتر افراد مراجعه‌کننده به کمپ‌های استان، همدانی نیستند.
وی افزود: فشارهای اجتماعی اجازه افزایش کمپ‌های زنانه را نمی‌دهد و این به این معنی نیست که زن معتاد وجود ندارد.
الوند تصریح کرد: در همدان سه کمپ زنانه وجود دارد که مراجعه‌کننده چندانی ندارند و متأسفانه در احداث و تعدد این کمپ‌ها غیرکارشناسی عمل شده است.
وی ادامه داد: یکی از مشکلات این است که برخورد با آسیب‌ها به ژست تبدیل شده و تخصصی عمل نمی‌شود.
الوند با بیان اینکه حداکثر ۱۵۰ هزار تومان یارانه به افراد معتاد بی خانمان در کمپ های همدان پرداخت شده است، گفت: ۱۸ هزار و ۵۰۰ نفر در کمپ‌ها پذیرش شدند و ۲۱ تا ۲۸ روز خدمات‌رسانی به این افراد انجام شده است.
وی افزود: اعتبار یارانه برای این افراد در استان همدان ۹۰ میلیون تومان بوده است.
الوند با بیان اینکه در مرکز کاهش آسیب، پاسخ فوری به نیاز فوری داده می‌شود، اظهار داشت: اولین اقدام فوری، اسکان فرد معتاد بی‌خانمان و ارائه لوازم بهداشتی و خدمات است و سعی می‌شود آسیب اجتماعی از سطح شهر جمع شود و عادی نشود.
وی افزود: کسی که سرپناه نداشته باشد به سطح شهر و یا پاتوق‌ها پناه می‌برد و فلسفه مرکز کاهش آسیب، جمع‌آوری آسیب از سطح خیابان‌ها و منازل و اماکن مختلف است.
الوند در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در سال جاری ۱۱.۴ درصد مستمری  خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی افزایش یافت، اظهار داشت: امسال خانواده یک نفره امسال ۱۰۸ هزار و ۵۰۰ تومان، خانواده دو نفره ۱۸۹ هزار تومان، خانواده سه نفره ۲۸۹ هزار و ۵۰۰ تومان، خانواده چهار نفره ۳۸۴ هزار و ۵۰۰ تومان و خانواده پنج نفره ۴۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان یارانه می‌گیرند.
وی افزود: امسال سازمان بهزیستی ۵۶ هزار نفر را تحت پوشش قرار داده که در استان همدان از ابتدای سال تا پایان مردادماه پنج هزار و ۴۶۷ نفر به مستمری گیران اضافه شده و بیش از دو هزار در نوبتند و از ماه جاری مستمری می‌گیرند.
الوند با بیان اینکه امسال هفت هزار و ۹۵۰ نفر از مراکز اقامتی ترک اعتیاد خدمات گرفته اند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۱ مرکز سرپایی نیز در استان همدان فعال هستند.
وی ادامه داد: ۹۲۶ نفر از مراکز کاهش آسیب و ۳۱۲ نفر از مراکز ماده ۱۶ خدمات دریافت کرده‌اند.
وی همچنین تصریح کرد: در استان همدان ۲۸۷ نفر از کودکانی که سرپرستی آنها به خانواده‌ها سپرده شده است، به طور مستقیم و سیستمی یارانه دریافت می کنند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن