Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی چند بیمار در همدان تحت پوشش بیمه سلامت هستند؟

چند بیمار در همدان تحت پوشش بیمه سلامت هستند؟

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان گفت: یک هزار و ۵۷۳ بیمار خاص تحت پوشش خدمات بیمه سلامت همگانی در استان همدان هستند که ۶ درصد کل مبلغ هزینه‌های بیمه را به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش "همدان نیوز"، سعید فرجی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه  ۹۹۵ هزار نفر قبل از اجرای طرح تحول نظام سلامت تحت پوشش بیمه همگانی بودند، اظهار کرد: بعد از اجرای طرح تحول نظام سلامت با  اقدامات اساسی صندوقی به نام بیمه سلامت همگانی شکل گرفت که در همان سال ۱۹۹هزار نفر ثبت نام و از خدمات بیمه‌ای استفاده کردند و سال ۹۴ و ۹۵ ثبت نام به اوج خود رسید.

وی افزود: بیمه سلامت تعداد ۲۸۴ هزار و ۱۹۵ نفر را پوشش داد که در مجموع یک میلیون و ۱۷۵ هزار و ۴۳۰ نفر از خدمات بیمه سلامت بهره مند شدند.

مدیر کل بیمه سلامت استان همدان بیان کرد:  سال ۹۶ با رفع هم پوشانی جمعیت تحت پوشش به یک میلیون و ۵۵ هزار و ۲۰ نفر رسید که ۶ درصد افزایش در مقایسه با سال ۹۲ داشتیم که در این طرح  کلینیک‌های تخصصی فعال شدند که مراجعات غیرضروری کمتر شد.

وی اضافه کرد: در سال ۹۲موارد مراجعه به بیمه سلامت سه میلیون و  ۲۹۵ هزار بار بوده که هر نفر سه بار بوده و این رقم در پایان  سال ۹۵ به ۵ میلیون و ۳۰۵ هزار و۱۵۷ بار افزایش یافت.

فرجی ادامه داد: در سال ۹۲ کل هزینه بیمه ۱۰۲ میلیارد تومان بود که ۱۲میلیارد تومان متعلق به سطح یک بود که با مراکز بهداشتی قرار داریم، که خدمات ارایه شده در سال ۹۵ به ۷۸میلیارد تومان رسید که بیش از ۶ درصد رشد داشته و بار مراجعات نیز ۶۱ درصد رشد داشته است.

وی با تاکید بر اینکه باید موارد غیرضروری را به حداقل برسانیم، گفت: وزارت بهداشت راهنمایی بالینی، سیستم ارجاع و استفاده سیستم الکترونیکی (پرونده الکترونیک سلامت ) را تعریف کرده است.

مدیر کل بیمه سلامت استان همدان  با اشاره به اینکه بدهی به داروخانه‌های دولتی و دانشگاهی  و دانشگاه را تسویه کرده‌ایم، افزود: مطالبات  پزشکان تا آبان ماه، سطح یک تسویه  و بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی تا تیرماه سال ۹۶ پرداخت شده است.

وی میزان بدهی بیمه سلامت را ۱۶۰میلیارد تومان برشمرد و اعلام کرد: با اجرای طرح تحول نظام سلامت، فرانشیز بیماران خاص به حد صفر رسید که ۹۰ درصد هزینه را دولت پرداخت می‌کند.

فرجی اضافه کرد: تعداد ۷۷۰ نفر بیمار ام اس، ۷۱ نفر تالاسمی، ۱۳۶ نفر هموفیلی  که پرهزینه ترین بیمار هستند و یک نسخه هر بیمار هفت تا ۱۰ میلیون تومان هزینه دارد، ۳۲۵ نفر دیالیزی،  ۲۷۱ نفر  پیوند کلیه هستند که در مجموع تعداد این بیماران تحت پوشش بیمه سلامت استان یک هزار و ۵۷۳ نفر است.

وی ادامه داد: ۶ درصد کل مبلغ هزینه برای بیماران خاص بوده که هر ماه یک میلیون تومان برای هر بیمار  پرداخت کرده‌ایم.

مدیر کل بیمه سلامت استان همدان  با بیان اینکه سال ۹۵، مراکز درمانی و داروخانه هایی که قرارداد داریم، فعال بودند، گفت: از ابتدای امسال قرارداد جدیدی منعقد نشده است.

وی با اشاره به اینکه افرادی که بیمه رایگان هستند فقط باید به مراکز دولتی مراجعه کنند، افزود: پزشکان در ۱۳۴ مرکز روستایی فعال هستند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن