Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی عرضه آش کنار خیابان ممنوع است

عرضه آش کنار خیابان ممنوع است

رئیس گروه مهندسی بهداشت محیط و حرفه‎ای مرکز بهداشت همدان با بیان اینکه عرضه آش کنار خیابان ممنوع است گفت: اجازه عرضه مواد غذایی نظیر آش و حیلم در حاشیه خیابان داده نمی شود.

به گزارش "همدان نیوز"، حسینعلی نوروزی اظهار داشت: برخی از صنوف با ورود به ماه مبارک رمضان اقدام به عرضه آش و حلیم در حاشیه جاده یا داخل وسیله نقلیه می کنند.

وی اضافه کرد: با توجه به تردد وسایل نقلیه در خیابان، احتمال آلودگی آش و حلیم زیاد است بنابراین به هیچ عنوان اجازه عرضه این قبیل مواد غذایی در خارج از واحد صنفی داده نمی شود.

نوروزی ادامه داد: از ابتدای ماه رمضان 17 مورد برخورد با دستفروشان و افرادی که از خارج از واحد صنفی اقدام به عرضه آش و حلیم می کردند صورت گرفته است.

رئیس گروه مهندسی بهداشت محیط و حرفه‎ای مرکز بهداشت همدان گفت: به منظور پیشگیری از بروز بیماری و توجیه اصناف با مسائل بهداشتی ، دوره های آموزشی برای این طیف برگزار شده و یک هزار و 300 تن در این دوره ها شرکت کردند.

نوروزی افزود: 670 کارت بهداشت توسط مرکز بهداشت این استان در پنج روز نخست ماه مبارک رمضان برای متقاضیان صادر شده است.

وی یادآوری کرد: 170 مورد بازرسی در این مدت زمان از مراکز عرضه مواد غذایی صورت گرفت که 220 مورد اخطاریه نواقص بهداشتی صادر شد.

رئیس گروه مهندسی بهداشت محیط و حرفه‎ای مرکز بهداشت همدان افزود: 20 واحد صنفی متخلف به علت رعایت نکردن مسائل بهداشتی به مرجع قضایی معرفی شدند و 13 واحد به علت داشتن نواقص بحرانی پلمب شدند.

نوروزی اضافه کرد: نواقص بحرانی شامل مواردی است که مستقیم بر روی بهداشت مواد غذایی و سلامت مردم تاثیر می گذارد بنابراین نمی توان مهلتی برای اصلاح مشکل پیش بینی کرد بلکه به فوریت واحد صنفی متخلف پلمب می شود.

وی بیان کرد: 613 مورد نمونه برداری از مواد غذایی نظیر زولبیا و بامیه و شیرینی صورت گرفت و این نمونه ها برای بررسی به آزمایشگاه ارائه شده است.

رئیس گروه مهندسی بهداشت محیط و حرفه‎ای مرکز بهداشت همدان اضافه کرد: تیم های بازرسی این مجموعه مجهز به دستگاه هایی هستند که می توانند در گشت های سیار با استفاده از آنها سلامت مواد غذایی را رصد کنند.

نوروزی ادامه داد: از این دستگاه برای بررسی وضعیت روغن شامل کیفیت روغن سرخ کردنی، میزان استفاده از آن و بررسی تغییر رنگ روغن مورد استفاده در تهیه زولبیا و بامیه و دیگر اغذیه و خوراکی ها بهره گرفته می شود.

وی بیان کرد: 107 مورد بازرسی برای بررسی وضعیت روغن مصرفی، 64 مورد آزمایش برای بررسی میزان جوش شیرین مصرف شده در شیرینی ها، 144 مورد کنترل میزان ید نمک و 27 مورد سنجش میزان اسانس و رنگ انجام شده است.

رئیس گروه مهندسی بهداشت محیط و حرفه‎ای مرکز بهداشت همدان گفت: همچنین وضعیت تمیزی ظروف سرو غذا و سطح میز محیط کار با استفاده از یک دستگاه بررسی شد که نسبت به گذشته نتیجه قابل قبولی داشت.

نوروزی افزود: چهار تن و 600 کیلوگرم انواع مواد غذایی از جمله آرد، روغن، کیک و کماج به علت نزدیک شدن به تاریخ انقضا یا فاسد شدن معدوم شدند./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن