Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی وضعیت اعتیاد دانش آموزان همدانی نگران‌کننده نیست

وضعیت اعتیاد دانش آموزان همدانی نگران‌کننده نیست

معاون سلامت آموزش و پرورش همدان معتقد است که وضعیت اعتیاد در بین دانش آموزان همدانی جای نگرانی ندارد.

به گزارش "همدان نیوز"، عبدالله جعفری افزود: بسیاری از نوجوانانی که درگیر اعتیاد می‌شوند، خود را از ادامه تحصیل محروم می‌کنند بنابراین می‌توان ابراز کرد دانش‌آموز معتاد در استان همدان وجود ندارد و یا در صورت وجود شمار آنها به تعداد انگشتان دست هم نمی‌رسد.

وی با اشاره به اینکه آمار اندک دانش‌آموزان معتاد جای بسی خوشحالی دارد، اظهار کرد: خوشبختانه جایگاه استان همدان نسبت به سایر استان‌های کشور جایگاه مناسبی است و وضعیت ما نگران‌کننده نیست.

جعفری با تأکید بر اینکه روند ادامه تحصیل را برای کودکان و نوجوانانی که چنین مشکلی دارند، تسهیل می‌کنیم، تصریح کرد: گرچه آمار دانش‌آموزان معتاد در همدان بسیار پایین است اما سعی می‌کنیم از ادامه تحصیل محروم نشوند.

وی با بیان اینکه تلاش آموزش و پرورش در راستای پیشگیری از اعتیاد است، افزود: این ارگان نقش خود را در راستای اجتماعی کردن امر مبارزه با موادمخدر اجرا می‌کند.

وی از برگزاری کلاس‌های آموزش کارکنان، معلمان و اولیا دانش‌آموزان در راستای تقویت مهارت‌های زندگی خبر داد و گفت: خوشبختانه با تلاش نیروی انتظامی، فضای پاک و امنی در محیط مدارس برای تحصیل کودکان فراهم شده است و دوره‌‎های ضمن خدمت و آموزش نیروی انسانی توسط آموزش و پرورش و دادگستری استان برگزار می‌شود.

جعفری درباره مصرف موادمخدر صنعتی توسط دانش‌آموزان در شب‌های امتحان به منظور بیدار ماندن نیز اظهار کرد: خوشبختانه در شرایط کنونی با ارائه آموزش‌های مختلف، دانش‌آموزان با این نوع موادمخدر آشنایی لازم را دارند.

وی به بیان عوامل اعتیاد در بین دانش‌آموزان پرداخت و گفت: ضعف در کسب مهارت‌های زندگی کودکان و در نهاد خانواده مهمترین علت بروز اعتیاد است.

معاون تربیت‌‎بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه معتاد بودن پدر و مادر و حضور در مناطق آسیب‌پذیر از دیگر عوامل بروز اعتیاد دانش‌آموزان است، تأکید کرد: با توجه به گستردگی انواع اعتیاد در اقشار مختلف جامعه، اعتیاد دانش‌آموزان اختصاص به مناطق پایین‌شهر و کم‌درآمد ندارد./ ایسنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن