Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی اعزام چهار هزار و 200 زائر از فرودگاه همدان به حج تمتع

اعزام چهار هزار و 200 زائر از فرودگاه همدان به حج تمتع

مدیر فرودگاه همدان با اشاره به جابجایی ۶ هزار مسافر از ابتدای سال تاکنون در سه مسیر پروازی گفت: پرواز حج تمتع نیز مانند سال گذشته از این فرودگاه انجام می‌شود.

به گزارش "همدان نیوز"، سهراب کلوندی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون 6 هزار و 108 مسافر در قالب 94 پرواز از این فرودگاه جابجا شده که این افراد در مسیرهای پروازی همدان ـ تهران، همدان ـ کیش و همدان ـ مشهد حضور داشته‌اند.

وی با اشاره به افزایش 20 درصدی پروازهای انجام‌شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیان کرد: پرواز همدان ـ تهران نیز از 18 فروردین آغاز شده که تاکنون 958 نفر در قالب 48 پرواز از همدان به تهران و برعکس جابجا شده‌اند.

کلوندی با بیان اینکه استقبال زیادی از این پرواز نشده، گفت: قرار بود پروازها با دست‌کم 50 درصد ظرفیت انجام شود، اما پس از گذشت یک ماه تنها 33 درصد ظرفیت پر شده و جوابگوی هزینه ها نیست.

وی اعلام کرد: روزهای نخست تعداد مسافران کم بود و اکنون باوجود تأکید استاندار به مدیران برای سفر به تهران و انجام مأموریت‌های اداری با استفاده از مسیر هوایی به طور متوسط هر پرواز 20 مسافر دارد درحالی‌که ظرفیت هر پرواز 60 نفر است.

بی‌توجهی به ظرفیت فرودگاه در جشنواره ملی پویانمایی

مدیر فرودگاه همدان مطرح کرد: برای رونق دادن به پرواز همدان-تهران با 50 آژانس مسافرتی استان جلسه برگزار شده، اما همکاری خوبی نداشته و روزی یک مسافر نیز جذب نمی‌کنند.

‌کلوندی با اشاره به نارضایتی سازمان هواپیمایی جمهوری اسلامی از این موضوع گفت: استاندار قول داده که در مدت دو ماه ظرفیت موردنظر تکمیل می‌شود که کمتر از یک ماه باقی مانده و با توجه به درپیش بودن ماه مبارک رمضان، امکان کاهش تعداد مسافران نیز وجود دارد.

وی تصریح کرد: با توجه به برگزاری رویداد همدان 2018 وجود این مسیر پروازی نیاز است و باید تلاش کرد که باقی مانده و لغو نشود و انتظار می‌رفت نیمی از مسافران جشنواره ملی پویانمایی به جای قطار گردشگری با هواپیما به همدان می‌آمدند.

کلوندی اعلام کرد: البته تبلیغات برای معرفی پرواز همدان به تهران تا چند روز پیش ضعیف بود زیرا اعتبار کافی نداشتیم، اما صدا و سیما پخش تیزر تبلیغی را آغاز کرده و بنرهایی نیز در سطح شهر نصب شده است.

4200 زائر از فرودگاه همدان به حج اعزام می‌شوند

مدیر فرودگاه همدان در مورد پرواز همدان-نجف نیز گفت: مشکلی برای برقراری این پرواز نداریم و هر زمان که حج و زیارت بتواند ظرفیت موردنظر را تکمیل کند، امکان پرواز هست زیرا پیش از این پرواز حج تمتع از این فرودگاه انجام شده است.

کلوندی بیان کرد: آخرین بار مدیر حج و زیارت استان اعلام کرد که که زائر کافی برای سفر هوایی به عتبات عالیات کم است و نمی توان به طور مرتب پرواز داشت.

وی اعلام کرد: سال گذشته 3 هزار و 500 زائر استان همدان و کردستان به طور رفت و برگشت از فرودگاه همدان به حج تمتع اعزام شدند و امسال هم این رقم با افزایش 20 درصدی به 4 هزار و 200 نفر رسیده است.

کلوندی در مورد طرح‌های عمرانی فرودگاه همدان نیز اعلام کرد: برای ساخت ترمینال زیارتی فرودگاه 6 میلیارد و 700 میلیون تومان هزینه شده و 45 درصد پیشرفت دارد و با صرف 15 میلیارد تومان دیگر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه هزینه انجام کارهای عمرانی در فرودگاه از منابع داخلی تأمین شده و رقمی از استان نگرفته‌ایم، مطرح کرد: ساخت سر در فرودگاه  با 300 میلیون تومان و محوطه‌سازی با 2 میلیارد و 500 میلیون تومان  از دیگر اقدامات انجام شده است./ تسنیم

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن