Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی تلاش همگانی برای بهبود وضع بهداشت و درمان فامنین و کاهش اعزامها

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواستار شد؛
تلاش همگانی برای بهبود وضع بهداشت و درمان فامنین و کاهش اعزامها

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تلاش همگانی برای بهبود وضع بهداشت و درمان فامنین و کاهش اعزامها را خواستار شد.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی، دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی در نشست مشترک با نمایندگان و مسؤولان استان همدان اظهار کرد: محرومیت در بسیاری از نقاط کشور وجود دارد و تفاوت نظام بد و خوب در رسیدگی به همین مناطق و مردم این کشور است.

وی با اشاره به چرخش دولت ها در هر ۴ سال یکبار عنوان کرد: وظیفه دینی و ملی همه ما به ویژه انقلابیون، انعکاس خدمات نظام به مردم است چرا که دشمنان در پی ناکارآمد جلوه دادن نظام هستند و بیان خدمات می تواند این تیرهای دشمن را خنثی کند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: کمبود شرایط دیالیز، نبود دستگاه رادیولوژی و کمبود متخصص در این شهرستان غیرقابل انکار است اما حقیقت این است که طی چند سال اخیر خدمات شایان توجهی هم در این شهرستان ارائه شده که باید گفته شود.

این مقام مسؤول به خونهایی که در به ثمر رسیدن انقلاب ریخته شده اشاره و تبیین کرد: امروز هیچکس از آن سوی مرزها برای این نظام دلسوزی نمی کند و چه این دولت و چه هر دولت دیگری باشد خود این مردم در راس کار حضور دارند.

دکتر قاضی زاده هاشمی با اظهار به این امر که سالانه ۱۰۰ متخصص رادیولوژی در کشور فارغ التحصیل میشوند اما متقاضی هزار است گفت: تنها حضور متخصص در مراکز درمانی مشکلات را حل نمی کند چرا که در کنار متخصص باید امکانات و تجهیزات هم وجود داشته باشد

وی با بیان اینکه منابع کشور محدود و دشمنان نامحدود هستند تشریح کرد: متاسفانه به دلیل محدودیت امکانات نمی توانیم در هر شهرستان یک دستگاه سی تی اسکن یا دیگر امکانات تخصصی درمانی را داشته باشیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر حضور متخصص اورژانس در بیمارستان امام حسن شهرستان فامنین تأکید و تبیین کرد: وجود این متخصص میتواند در احصا دیگر نیازهای بیمارستان نیز موثر باشد همچنین لازم است علاوه بر حضور متخصص اورزانس، دستگاه رادیولوژی بیمارستان نیز ترمیم شود و خدمات درمانی دیگر هم مورد پیگیری قرار گیرد.

وی تعداد زایمان در بیمارستان فامنین را از سال ۹۲ تا ۹۴ بین ۱۳ تا ۱۷ مورد عنوان کرد و افزود:  پس از تکمیل بخش های زایمان و تجهیزات لازم این آمار، به حدود ۱۸۰ زایمان رسیده است.

دکتر قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه متأسفانه پیش از این برخی بیمارستانها با ۲۵ درصد ظرفیت خود فعال بودند گفت: رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان باید نسبت به ایجاد طرح مطالعاتی در استان اقدام کند که بر اساس آن محرز شود چه تعداد بیمار از چه نقاطی به مرکز استان منتقل می شوند و علت مراجعه چیست.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پایان بر لزوم مشارکت شهرداری و دیگر ارگان های مردمی و غیر مردمی در توسعه بیمارستان فامنین تأکید کرد و گفت: تجهیز بیمارستان وظیفه ماست و بنده نسبت به این موضوع قول مساعدت می دهم اما در خصوص تأمین نیروی انسانی نمی توانم قولی بدهم زیرا از اختیار بنده خارج است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن