Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی سند چشم انداز سلامت استان همدان تدوین شد

معاون امور اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی همدان:
سند چشم انداز سلامت استان همدان تدوین شد

معاون امور اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: سند چشم انداز سلامت استان همدان تدوین شد.

به گزارش "همدان نیوز"، رشید حیدری مقدم ظهر شنبه در نخستین مجمع استانی سلامت در همدان گفت: با توجه به اسناد بالادستی باید نگاه به توسعه سلامت تغییر یابد به طوریکه بخشهای مختلف جامعه در حوزه سلامت دخیل باشند.

وی با بیان اینکه توجه به خودمراقبتی بار وارد شده بر حوزه سلامت را کاهش می‌دهد گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اجتماعی کردن سلامت به عنوان نهاد کاهش دهنده بار سلامت موثر است.

معاون امور اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی همدان از تدوین سند چشم انداز سلامت استان و اقدامات انجام شده در این حوزه خبر داد و گفت: مشکلات و چالش های حوزه سلامت استان استخراج شده و برای این موضوع از نظرات فنی‌ترین افراد هر دستگاه یا موسسه در کارگروه ها و همچنین از ظرفیت های علمی دانشگاه ها با راه‌اندازی اندیشگاه سلامت بهره گرفته شد.

وی تدوین نیم رخ سلامت استان همدان را واقعی‌ترین اتفاق در حوزه سلامت استان دانست و گفت: برنامه جامع سلامت استان با برنامه‌های متعدد ازجمله تشکیل ۱۸ کارگروه تخصصی و برگزاری جلسات متعدد و کارگروههای تخصصی برنامه جامع سلامت استان نگاشته شد و هر یک از دستگاههای اجرایی تفاهم نامه سه جانبه ای را برای سال ۹۷ اجرایی می‌کنند.

حیدری‌مقدم ازجمله مهمترین گروه شاخصهای حوزه سلامت را پیشگیری از بیماریهای قلبی عروقی، پیشگیری از سرطانهای شایع، ارتقای سلامت روان در جامعه، ارتقای امنیت غذایی، ارتقای سلامت دانش آموزان و کاهش بار حوادث ترافیکی دانست.

وی گفت: سلامت نسل آینده بسیار باید مورد توجه باشد زیرا طبق تحقیقات انجام شده ریسک شیوع افزایش وزن و چاقی و اختلالات اسکلتی عضلانی در نسل آینده موجب بروز مشکلاتی خواهد شد.

معاون امور اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: به منظور اجتماعی شدن حوزه سلامت باید بخشهای مختلف جامعه در حوزه سلامت دخیل باشند.

 

 

 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن