Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی ایران تا ۳۲ سال آینده کشوری پیر خواهد بود

ایران تا ۳۲ سال آینده کشوری پیر خواهد بود

عضو هیات رییسه مجلس با بیان اینکه باید برای مدیریت پیامدهای پیری جمعیت چاره اندیشی کرد، گفت: راهکار بهبود وضعیت سالمندان تدوین و طراحی برنامه ریزی های مناسب است که پرداختن به موضوع سلامت نیز یکی از اولویت ها است.

به گزارش "همدان نیوز"، اکبر رنجبرزاده در رابطه با اظهارات معاون اجتماعی وزارت بهداشت مبنی بر اینکه 8.2 درصد جمعیت کشور سالمند هستند و تا سال 2050 میلادی، 30.2 درصد جمعیت کشور سالمند می شوند و باید زیرساخت های مورد نیاز در حوزه سلامت ایجاد شده و گسترش یابند، گفت: هشدارهایی که در این رابطه داده می شود را باید جدی گرفت و نباید به سادگی از آنها عبور کرد اما اینکه ذهن و نگاهمان  تنها معطوف به حل مشکلات سالمندان شود شاید امکانات کشور این اجازه را به ما ندهد.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اینکه در 32 سال آینده، ایران کشوری پیر خواهد بود واقعیتی انکارناپذیر است و مساله پیری جمعیت کشور را تهدید می کند بنابراین تامین امکانات سلامت برای سالمندان مساله اساسی نیست بلکه باید  برای مدیریت پیامدهای پیری جمعیت چاره اندیشی کرد.

وی با بیان اینکه وجود نیروهای جوان، فعال و کارآمد مهم ترین نیاز اولیه توسعه اقتصادی است، افزود: اینکه با پیری جمعیت در آینده چه کسانی قرار است با عنوان نیرو و سرمایه انسانی برای بالندگی و رشد کشور تلاش و فعالیت کنند از هشدارهای پیری جمعیت است بنابراین باید به گونه ای برنامه ریزی کرد که با نیروی انسانی کمتر بتوان کشور را به بهترین نحو اداره و مدیریت و سپس برای رفع مشکلات جمعیت 30 درصدی سالمندان نیز چاره اندیشی کرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه سالمندان گروه هدفی هستند که توجه و مراقبت از آنها باید همانند دهه اول  در دستور کار قرار گیرد، گفت: برنامه ریزی مناسبی برای بهبود سلامت اجتماعی، روانی، جسمی سالمندان باید انجام شود وزارت بهداشت و تمامی دولت های فعلی و آینده باید متناسب با جمعیت و اولویت های کشور به سالمندان خدمات رسانی کرده و از آنها غافل نشوند.

رنجبرزاده با تاکید بر اینکه می توان از تجربیات سالمندان به بهترین نحو ممکن بهره مند شد، گفت: اگر جمعیت سالمند آسیب ببینند به طور قطع یاس و ناامیدی آنها به جمعیت های پایین نیز سرایت می کند بنابراین توجه به سالمندان به نوعی ایجاد امید در سنین میانی و پایینی را به دنبال دارد.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی، افزود: راهکار بهبود وضعیت سالمندان تدوین و طراحی برنامه ریزی های مناسب است که پرداختن به موضوع سلامت آنها نیز یکی از اولویت ها است.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر لزوم توجه به تامین معیشت، بهبود وضعیت اقتصادی و پرداخت حقوق به سالمندان تاکید کرد و گفت: سالمندانی که تحت پوشش چتر حمایتی تامین اجتماعی نیستند در سنین پایین عمر با مشکلات زیادی مواجه خواهند شد و نیاز است دولت و دستگاه های متولی در حوزه های اجتماعی، اقتصادی و سلامت برای بهبود وضعیت سالمندان و رفع مشکلات آنها گام های جدی بردارند تا دسترسی به خدمات بیمه ای، مراقبتی و درمانی تسهیل و معیشت آنها تامین شود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن