Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی 25 واحد در فصل تابستان به عنوان واحد آلاینده محیط زیست استان معرفی شدند

25 واحد در فصل تابستان به عنوان واحد آلاینده محیط زیست استان معرفی شدند

سرپرست اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: 25 واحد در فصل تابستان به عنوان واحد آلاینده محیط زیست معرفی شدند که عمدتا واحدهای سیلیس‌کوبی بوده است که پلمب شدند.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان، سیدعادل عربی با بیان اینکه آلایندگی محیط زیست از واحدهای کوچک همچون کارخانه آسفالت و سیلیس‌کوبی‌ها تا واحدهای بزرگی چون کشتارگاه‌ و نیروگاه در استان وجود دارد، اظهار کرد: نحوه تشخیص آلایندگی پایش و نمونه‌برداری‌های 3 ماهه از این واحدها است.

وی با اشاره به اینکه واحدهای آلاینده پایان هر فصل به سازمان حفاظت محیط زیست معرفی می‌شوند، تصریح کرد: واحدهای تولیدی براساس اینکه خروجی آنها غبار، فاضلاب و پسماند باشد، آنالیز آزمایشگاهی و بازدید کارشناسی از نظر آلایندگی بررسی می‌شوند.

عربی با تأکید بر اینکه واحدهای دانه‌ ‎ بندی‌، سیلیس‌کوبی‌ و تولید خشکبار واحدهای آلاینده استان همدان به‌شمار می‌روند، اضافه کرد: بیشترین آلایندگی مربوط به فاضلاب واحدهای تولیدی و دومین آلایندگی مربوط به غبار و پسماند واحدهای تولیدی است.

سرپرست اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان همدان با اشاره به اینکه پرونده‌های معرفی شده به دادگاه عمدتا مربوط به واحدهای سیلییس‌کوبی، کشتارگاه‌ها و واحدهای تولید خشکبار بوده است، گفت: از ابتدای سالجاری تا پایان آذرماه 31 واحد آلاینده در استان همدان از دادگاه رأی محکومیت دریافت کرده‌اند و 213 مورد اخطاریه نیز برای واحدهای آلاینده صادر شده است.

وی از تشکیل 71 پرونده قضایی در بخش محیط زیست انسانی در این استان خبر داد و گفت: در سالجاری 7 واحد آلاینده محیط زیست در استان همدان پلمب شده است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن