Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی تبدیل تویسرکان به قطب تولید تجهیزات پزشکی

تبدیل تویسرکان به قطب تولید تجهیزات پزشکی

مشاور وزیر بهداشت و درمان با بیان اینکه ملزومات مصرفی و تجهیزات پزشکی بیمارستان‌ها را تولید داخل تأمین می‌کند، گفت: تویسرکان در حوزه تولید ملزومات پزشکی و ژل‌وارنیش فلوراید در حال تبدیل به قطب ملزومات پزشکی در کشور است.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان، رضا مسائلی با اشاره به افتتاح خط تولید ژل‌وارنیش فلوراید کشور در تویسرکان اظهار کرد: این شرکت تولیدی با استاندارد بسیار خوب و ارزشمندی در حد کارخانه‌های اروپایی است.

وی با اشاره به ورود ژل‌وارنیش فلوراید به عرصه تولید و توزیع، شرکت‌های تولید‌کننده در کشور را یک‌هزار مورد دانست و افزود: حدود 2 میلیارد و 500 میلیون یورو تجهیزات پزشکی در کشور داریم که حدود یک‌سوم آن توسط شرکت‌های تولیدکننده تولید می‌شود.

مشاور وزیر بهداشت و درمان با بیان اینکه عموماً ملزومات مصرفی و تجهیزات پزشکی بیمارستان‌ها را تولید داخل تأمین می‌کند گفت: تویسرکان در حوزه تولید ملزومات پزشکی و ژل‌وارنیش فلوراید جزو شهرهای پیشرو و در حال تبدیل به قطب ملزومات پزشکی در کشور است ما هم در وزارت بهداشت به قطب بودن تویسرکان توجه بیشتری خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه بعد از اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی؛ شرکت‌های دانش‌بنیان بسیاری ظهور کرده‌اند که توان تولیدی فوق‌العاده بالایی دارند، بیان کرد: طی سال‌های آینده شاهد تولید تجهیزات پزشکی نوظهور با استانداردها و تکنولوژی بسیار بالایی در کشور خواهیم بود.

مسائلی با بیان اینکه توجه به حوزه صادرات و تولیدات باکیفیت در برنامه‌ریزی وزارت بهداشت است افزود: برای پیاده‌سازی استانداردهای بین‌المللی در ایران از نت‌فای بادی‌ها و مجموعه‌های اعتباربخشی صدور تاییدیه‌های بین‌المللی اتحادیه اروپا در کشور دعوت شده‌اند، که از ابتدای سال 97 در کشور فعال خواهند شد که اعتباربخشی و صدور استانداردهای مبتنی بر استاندارد اتحادیه اروپا را انجام می‌دهند.

وی اضافه کرد: معنا و مفهوم انجام اعتباربخشی و صدور استانداردهای مبتنی بر استاندارد اتحادیه اروپا این است که توسعه صادرات بعد از اخذ استانداردهای اروپا عملیاتی‌تر و اجرایی‌تر خواهند شد.

مدیرکل تجهیزات پزشکی ایران با اشاره به اینکه کشورهای هدف عموما کشورهای منطقه، آسیای میانه و غرب آسیاست اظهار کرد: ارتباط بسیار خوبی با کشورهای منطقه چون عراق، سوریه، افغانستان و آسیای میانه برقرار شده است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران توانسته در حوزه تولید تجهیزات پزشکی و ملزومات پزشکی با قیمت مناسب و کیفیت بالا به صورت رقابتی بازارهای منطقه را شناسایی کنند، ان‌شاءالله ظرف سال‌های آینده نسبت به این موضوع تاکید خواهد شد.

مسائلی با اشاره به اینکه یک سری تجهیزات بسیار های‌تک که در حوزه وزارت بهداشت داریم، خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی می‌کنیم که با مشارکت بردهای تخصصی و اساتید دانشگاه در رشته‌های مختلف بتوانیم آن‌ها را ارزیابی کیفی کنیم.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن