Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی نیمی از عطاری‌های همدان مجوز ندارند

نیمی از عطاری‌های همدان مجوز ندارند

کارشناسان مدیریت طب ایرانی و کارشناسان معاونت غذا و دارو از تمام عطاری‌های استان بازدید کردند.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان، از آغاز تشکیل مدیریت طب ایرانی و مکمل در معاونت درمان در اردیبهشت سال جاری، به حسب وظیفه این مدیریت از تمام عطاری‌های فعال در استان همدان اعم از مجوز‌دار و فاقد مجوز توسط کارشناس طب سنتی این مدیریت به اتفاق کارشناسان معاونت غذا و دارو بازدید صورت گرفته و مطابق چک لیستها فعالیت آنها مورد ارزیابی قرار گرفته است.

هم‌اکنون بیش از 150 عطاری در استان مشغول فعالیت هستند که متاسفانه بیش از نیمی از این تعداد فاقد مجوز می‌باشند، که در این راستا مذاکرات و نامه نگاری‌هایی با سازمان صنعت، معدن و تجارت و اماکن صورت گرفته که با متخلفین مطابق ضوابط برخورد نمایند.

در این حال تذکرات قانونی به واحدهای متخلف در جایی که امکان مخاطره سلامت مردم به وجود آید، داده شده است. لازم به عنوان است فعالیت عطاری‌ها فقط فروش گیاهان دارویی(مفردات) و عرقیات گیاهی بهداشتی است و به هیچ عنوان حق دخالت در درمان شامل زالو درمانی، ویزیت بیماران، مشاوره طب سنتی، فروش داروها و ترکیبات گیاهی و دیگر اقدامات در جهت مداوای بیماران را ندارند.

"عطاری" صرفا یک واحد صنفی و تجاری است که از اتحادیه خوارو بارفروشها جواز کسب می گیرد. در حال حاضر هیچ فرد و هیچ عطاری مجوز فعالیت از دانشگاه برای درمان و طبابت(سنتی)ندارد. به همین دلیل در این مدت تعداد 10 عطاری و مرکز غیر‌مجاز پلمب و به مراجع قضایی معرفی شده اند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن