Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی غربالگری بیماریهای غیرواگیر افراد بالای 30 سال در پایگاه های سلامت همدان

غربالگری بیماریهای غیرواگیر افراد بالای 30 سال در پایگاه های سلامت همدان

مدیرگروه بیماری‌های غیرواگیر و معاونت بهداشتی همدان گفت: غربالگری بیماریهای غیرواگیر برای  افراد بالای 30 سال در مراکز و پایگاه های سلامت انجام می‌شوند.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان، دکتر راضیه سادات میرمعینی امروز در مراسم افتتاح مرکز دیابت مرکز آموزشی درمانی  بعثت همدان با تاکید بر اهمیت وجود یک مرکز دیابت در هر شهرستان گفت: اقدامات سطح دو و تخصصی و تکمیلی‌تر به بیماران غربالگری شده در مرکز دیابت مرکز آموزشی درمان بعثت شهرستان همدان ارائه شود.

وی با بیان اینکه بیماران شناسایی شده در بدو درمان به مرکز مراکزدیابت سطح یک ارجاع می‌شوند، اظهار کرد: در ادامه روند درمان بررسی‌های تکمیلی‌تر برای بیماران انجام می‌شود و برنامه درمان مناسب برای بیماران درنظر گرفته می‌شود.

مدیرگروه بیماری‌های غیرواگیر و معاونت بهداشتی دانشگاه با یادآوری اینکه بیماران تحت درمان سالی یکبار مرکز دیابت مرکز آموزشی درمانی  بعثت ارجاع می‌شوند، افزود: دیابت بر بخشهای مختلف بدن ازجمله قلب، ریه، چشم، کلیه‌ها و اعصاب اثر می‌گذارد که با راه‌اندازی این مرکز بیمارستان بعثت آزمایش‌های لازم برای بیماران با امکان دسترسیمناسبتر فراهم می‌شود.

وی با ارائه توضیحاتی در مورد  غربالگری در جمعیت روستایی خاطر‌نشان کرد که تعداد10 هزار بیمار مبتلا به دیابتی در روستاها تحت مراقبت قرار دارند که با اجرایی طرح نوین سلامت غربالگری برای جمعیت شهرینیز انجام شد.

میر‌معینی افزود: افراد بالای 30 سال به مراکز و پایگاه های سلامت فرخواده می‌شوند و به صورت رایگان از نظر بیماری‌های قلبی و عروقی غربالگری می‌شوند و از نظر عوامل مشکلساز برای سلامتی خطر‌سنجی می‌شوند.

مدیر مرکز آموزشی درمانی بعثت نیز افتتاح مرکز دیابت سطح دو در مرکز آموزشی درمانی بعثت همدان را اتفاقی ارزشمند دانست و ابراز امیدواری کرد که با بهره‌گیری ا ظرفیتهای موجود خدمات شایسته‌تری به بیماران دیابتی ارائه شود.

حمید کیانی با اشاره به اهمیت پیشگیری از بروز بیماری، توجه به خودمراقبتی و تغییر سبک زندگی یادآور شد که در روز جهانی دیابت نمایشگاهی  در مرکز آموزشی درمانی بعثت برای افزایش آگاهی عمومی برگزار شد و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده برگزاری دوره‌های متعدد برای ارائه آموزشهای لازم در دستورکار است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن