Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی تولد سه نوزاد سالم از مادران مبتلا به ایدز در همدان

تولد سه نوزاد سالم از مادران مبتلا به ایدز در همدان

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان گفت: با تلاش تيم تحقيقاتي پيشگيري و کنترل بيماري مرکز بهداشت این شهرستان سه نوزاد سالم از والدین مبتلا به ایدز متولد شدند.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان، محمد خیراندیش اظهار کرد: این سه نوزارد متعلق به 2 خانواده است و یکی از خانواده‌ها صاحب نوزاد 2 قلو هستند.

وی ادامه داد: برای تولد نوزادان متولد شده از مادران آلوده به اچ آی وی، مادران این نوزادان تحت خدمات پیشگیری. مراقبت و کنترل در مرکز رفرانس مراقبت و درمان بیماری‌های رفتاری قرار گرفتند و با تلاش تیم تحقیقاتی این موفقیت حاصل شد.

وی بیان کرد: تاکنون هفت کودک مبتلا به اچ آی وی در شهرستان همدان شناسایی شدند که هفته جاری با برگزاری برنامه‌های شاد و کودکانه از آن‌ها دلجویی و تفقد به عمل آمد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان اظهار کرد:  هفته ايدز از هشتم تا چهاردهم آذرماه آغاز می‌شود و برنامه‌هایی مرکز بهداشت همدان برای این هفته پیش‌بینی کرده است.

خیراندیش افزود: يک اتوبوس خدمات سلامت در ميدان آرامگاه بوعلی سینا شهر همدان مستقر شده و اقدام به انجام لحظه‌ای تست اچ آی وی از متقاضیان می‌کند.

وی ادامه داد: علاوه بر این يک دستگاه اتوبوس سيار، اقدام به انجام آزمایش‌های مربوط به ایدز و ارائه مشاوره و خدمات بهداشتي رايگان به شهروندان می‌کند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان تاکید کرد: در صورت مثبت بودن تست اچ آی وی، آزمایش‌های تکمیلی نیز از فرد مبتلا به ایدز انجام می‌شود.

خیراندیش گفت: آموزش و آگاه‌سازي یکی از بهترین راهکارها برای پیشگیری از ابتلا و انتقال ایدز است که در این راستا علاوه بر برنامه‌های مستمر روزانه در مدارس، مراکز علمی و مجامع عمومی، در هفته ایدز برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در راستای اطلاع‌رسانی درباره پیشگیری از ابتلا به ایدز یک همایش دانشجویی با حضور دانشجویان 15 دانشگاه همدان برگزار می‌شود. همچنین تست رایگان اچ آی وی در دانشگاه علوم پزشکی و پیام نور انجام می‌شود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن