Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی کدام دفترچه‌های بیمه سلامت در مراکز درمانی خصوصی پذیرش نمی‌شوند؟

کدام دفترچه‌های بیمه سلامت در مراکز درمانی خصوصی پذیرش نمی‌شوند؟

سخنگوی وزارت بهداشت در مورد دفترچه‌های بیمه سلامت که در مراکز درمانی خصوصی پذیرش نمی‌شوند، توضیحاتی داد.

به گزارش "همدان نیوز"، ایرج‌ حریرچی‌ اظهار کرد: بر اساس مصوبه‌ مجلس شورای اسلامی‌ افرادی که تحت پوشش بیمه‌ رایگان‌ سلامت‌ ایرانیان‌ قرار دارند‌ برای صرفه‌جویی‌ در منابع‌ حوزه‌ سلامت کشور فقط‌ می‌توانند‌ خدمات را از مراکز‌ و بیمارستان‌های دولتی‌ بر حسب‌ تعرفه‌ ابلاغ شده‌ به وسیله‌ وزارت بهداشت دریافت کنند.

مراجعه کننده‌ها به بیمارستان‌های خصوصی توانایی پرداخت حق بیمه را هم دارند

 وی عنوان کرد: افرادی که توانایی‌ پرداخت‌ مابه‌التفاوت‌ هزینه‌های درمان برای دریافت‌ خدمات بهداشتی – درمانی در بخش‌ خصوصی‌ را دارند‌ پس از نظر مالی توانایی پرداخت‌ حق بیمه ناچیزی را هم دارند. همه با پرداخت 7 درصد از حداقل‌ حقو‌ق وزارت کار‌ می‌توانند تحت پوشش بیمه‌ قرار بگیرند و در بخش‌های دولتی و خصوصی‌ خدمات بهداشتی و درمانی دریافت کنند‌.

 سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه‌ مانند گذشته  بیمه‌شدگان با بیمه سلامت‌ رایگان‌ ایرانیان‌ می‌توانند‌ خدمات بهداشتی‌ و درمانی از بخش‌ دولتی و خصوصی دریافت‌ کنند، عنوان کرد: بیمه‌شدگان‌ اقشار‌ خاص‌، افراد‌ تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد، کارکنان دولت‌ و خانواده شهدا‌ می‌توانند‌ با استفاده از بیمه رایگان‌ سلامت ایرانیان‌ از بخش‌های خصوصی‌ و دولتی، خدمات بهداشتی و درمانی‌ دریافت‌ کنند‌.

حریرچی‌ یادآور شد: افراد تنها با پرداخت ماهیانه‌ 20 هزار تومان‌ می‌توانند تحت پوشش بیمه‌ قرار بگیرند و برای خود دفترچه‌ درمان‌ دریافت‌ کنند‌ که با آن در بخش‌های دولتی و خصوصی‌ از خدمات بهداشتی و درمانی با تعرفه‌ ابلاغی‌ وزارت بهداشت‌ استفاده کنند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن