Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی زلزله بزرگ 7.3 ریشتری در همدان به شدت احساس شد/همدانی‌ها نگران زلزله نباشند

زلزله بزرگ 7.3 ریشتری در همدان به شدت احساس شد/همدانی‌ها نگران زلزله نباشند

مسئول مرکز لرزه نگاری استان همدان گفت: زلزله 7.3 ریشتری کرمانشاه در همدان به شدت احساس شد.

عزت اله تیموری صبح امروز در گفتگو با خبرنگار "همدان نیوز"، با بیان اینکه همدان در شب گذشته لرزشی به عنوان زلزله اصلی نداشته است، اظهار داشت: استان همدان شدت زیاد زلزله اصلی را احساس کرد و چون پس لرزه ها شدت کمتری در کرمانشاه داشت در مناطق مجاور احساس نشد.

وی ادامه داد: این زلزله 7.3 ریشتری به گونه ای نیست که در منطقه ای دیگر به شدت و بزرگی دیگری احساس شود و شدت متفاوتی داشته باشد.

تیموری تأکید کرد: شدت زلزله در همدان به همان بزرگی 7.3 است که موج آن از لایه های زمین به مناطق مجاور انتقال داده شده و نمی توان شدت جداگانه ای برای آن در نظر گرفت؛ بنابراین همان زلزله 7.3 ریشتری در همدان نیز به ثبت رسید.

وی با بیان اینکه در طول سال در گسل آوج، نهاوند و درود زمین لرزه هایی ثبت می شود، خاطرنشان کرد: ارتباط دادن این زمین لرزه ها به زلزله استان دیگر ارتباط منطقی نیست و در واقع می توان گفت ارتباطی به هم ندارند.

مسئول مرکز زلزله نگاری استان همدان با تأکید بر اینکه نگرانی در خصوص زمین لرزه اصلی و بزرگ در استان پس از زلزله کرمانشاه وجود ندارد، یادآور شد: زلزله کرمانشاه چون زلزله خیلی بزرگی بود، در همدان نیز به شدت احساس شد اما در حال حاضر حتی در کرمانشاه نیز پس لرزه ها نگران کننده نیست.

وی افزود: تا چندین هفته بعد از زلزله اصلی، پس لرزه ها وجود دارد اما شدت آن به تدریج کاهش می یابد و نگران کننده نیست.

تیموری اظهار داشت: این زلزله را حتی مردم استان تهران نیز به صورت خفیف احساس کردند و با این تفاسیر به طور قطع مردم در تمام مناطق استان همدان این زلزله شدید را احساس کرده اند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن