Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی آمار ایرانی‌ها در استفاده از اینترنت موبایل

آمار ایرانی‌ها در استفاده از اینترنت موبایل

مرکز بررسی فنی اقتصادی وزارت ارتباطات آخرین وضعیت نفوذ فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور را اعلام کرد که ۴۷ میلیون ایرانی از اینترنت موبایل استفاده می‌کنند.

 به گزارش "همدان نیوز"، آمار و اطلاعات حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور تا پایان شهریورماه امسال توسط دفتر بررسی های فنی اقتصادی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام شد.

در این گزارش، شاخص‌های مهم بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات در مقایسه با سال ۸۶ و برمبنای ضریب نفوذ و تعداد تلفن های ثابت دایر شده در کشور، ضریب نفوذ و تعداد مشترکان فعال موبایل در کشور، تعداد سیم کارتهای واگذار شده، تعداد سیم کارتهای فعال، تعداد روستاهای دارای ارتباط و دارای تلفن خانگی، تعداد تلفن های همگانی نصب شده در کشور، ظرفیت پهنای باند اینترنت بین الملل و IP داخلی و نیز تعداد مشترکان پهن باند سیار و ثابت، مورد ارزیابی قرار گرفته است.

بررسی ها نشان می دهد که ضریب نفوذ تلفن ثابت در کشور تا پایان شهریورماه ۳۸.۶۹ درصد است و این درحالی است که در سال ۸۶ ضریب نفوذ تلفن ثابت ۳۳.۴۹ درصد بوده است. درهمین حال ۳۰ میلیون و ۶۶۱ هزار و ۸۴۴ خط تلفن ثابت در کشور دایر است

درهمین حال ضریب نفوذ مشترکان فعال تلفن همراه که در سال ۸۶ حدود ۳۹.۵ درصد بود هم اکنون به ۱۰۶.۴۳ درصد رسیده است و این نشان می دهد که در ۱۰ سال گذشته نفوذ موبایل در ایران بیش از ۲.۵ برابر شده است. درهمین حال تعداد سیم کارتهای واگذار شده در کشور تا پایان شهریورماه امسال ۱۵۶ میلیون و ۵۴۸ هزار و ۵۱۱ خط اعلام شده است.

از سوی دیگر تعداد سیم‌کارت فعال تلفن همراه در کشور که هم اکنون در دست مشترکان است نیز ۸۵ میلیون و ۶۴ هزار و ۴۶ سیم کارت عنوان شده است.

برمبنای بررسی های انجام شده، شمار روستاهای دارای ارتباط که در سال ۹۱ حدود ۵۲ هزار و ۹۶۵ روستا بوده، هم اکنون به ۵۵ هزار و ۱۲۱ روستا رسیده است. این درحالی است که روند ارتباط رسانی به روستاها طبق جدول منتشرشده، روند نزولی دارد و در سال ۹۵ تعداد روستاهای دارای ارتباط ۵۵ هزار و ۲۰۷ روستا بوده است.

برآوردها نشان می دهد که ۴۸ هزار و ۹۷۶ روستا در کشور دارای تلفن خانگی هستند و ۱۱۵ هزار و ۵۵۰ دستگاه تلفن همگانی در کشور نصب شده است.

برمبنای ارزیابی های انجام شده پهنای باند اینترنت بین الملل تا پایان شهریورماه امسال به یک هزار و ۱۱۴ گیگابیت بر ثانیه رسیده است و این درحالی است که در سال ۸۶ ظرفیت پهنای باند اینترنت بین الملل ۶.۰۵ گیگابیت بر ثانیه بوده است که رشد هزار برابری را نشان می دهد.درهمین حال ظرفیت پهنای باند شبکه اینترنت داخل کشور نیز از ۳۱.۸ گیگابیت بر ثانیه در سال ۸۸ به ۶۸۰۰ گیگابیت برثانیه رسیده است.

این درحالی است که ظرفیت پهنای باند داخلی در ۶ ماهه نخست امسال بدون تغییر نسبت به انتهای سال ۹۵ ارزیابی می شود.بررسی ها حاکی از آن است که ۴۷ میلیون و ۳۳۲ هزار و ۵۵۵ مشترک در کشور از اینترنت موبایل و پهن باند سیار استفاده می کنند و شمار مشترکان اینترنت ثابت (پهن باند ثابت از طریق فناوری ADSL و فیبر) بالغ بر ۱۰ میلیون و ۴۹۰ هزار و ۱۱۸ مشترک اعلام شده است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن