Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی مکالمه ۲۰ میلیون دقیقه‌ای زائران ایرانی

مکالمه ۲۰ میلیون دقیقه‌ای زائران ایرانی

رئیس کمیته هماهنگی ارتباطات اربعین با تشریح وضعیت ارتباطات زائران کربلا گفت: زائران ایرانی در کمتر از یک هفته گذشته، ۲۰ میلیون دقیقه مکالمه داشتند.

به گزارش "همدان نیوز"، اسماعیل رادکانی، ارتباطات زائران ایرانی در کشور عراق را مطلوب و طبیعی ارزیابی کرد و اظهار داشت: طبق گزارشهای دریافتی، ارتباطات زائران ایرانی با کمترین مشکل و اختلال در حال برقراری است؛ به نحوی که از هفته گذشته تاکنون بالغ بر ۲۰ میلیون دقیقه مکالمه، میان ایران و عراق مبادله شده است.

وی در پاسخ به برخی انتقادات از عدم آنتن دهی مناسب سیم کارتهای ایرانی در کشور عراق گفت: این اختلالات ممکن است در مسیرهایی باشد که پوشش آنتن دهی از سوی اپراتورهای عراقی ضعیف است و مشترکانی که از رومینگ استفاده می کنند در برخی مسیرها با از دسترس خارج شدن شبکه، روبرو می شوند. اما این اختلالات مقطعی است.

رئیس کمیته هماهنگی ارتباطات اربعین با بیان اینکه بدیهی است که اپراتورهای عراقی، اولویت سرویس دهی خود را به سیم کارتهای عراقی اختصاص دهند، افزود: به همین دلیل وجود برخی محدودیتها با توجه به حجم زائران، طبیعی است. اگرچه که به زائران ایرانی توصیه شده است که در کشور عراق و برای ارتباطات داخلی در این کشور، از سیم کارتهای عراقی استفاده کنند.

معاون شرکت ارتباطات زیرساخت با اشاره به اینکه آمارها نشان می دهد که تماس از سمت عراق به ایران و برعکس، با کمترین اختلال مبادله می شود، گفت: روز گذشته (شنبه) بالغ بر ۴.۲ میلیون دقیقه ترافیک تماس تلفنی میان ایران و عراق در شبکه ارتباطی کشور ثبت شد که این رقم تاکنون بی سابقه بوده است.

وی افزود: سال گذشته و در روز اربعین که پیک ترافیک ارتباطی بود، تماس های وارده و صادره به این حد نرسید اما امسال تقریبا در فاصله یک هفته مانده به روز اربعین، این میزان تماس در شبکه به ثبت رسیده که تماس از ایران به سمت عراق بیشتر بوده است.

رئیس کمیته هماهنگی ارتباطات اربعین با اشاره به افزایش و ارتقای میزان کیفیت خدمات ارتباطی، اضافه کرد: البته با وجود حجم جمعیت زائران و محدودیتهای شبکه های مخابراتی عراق، برخی اختلالات طبیعی است.

وی در مورد وضعیت استفاده زائران از اینترنت نیز گفت: به دلیل استقبال خوبی که زائران ایرانی از سرویس دیتا کرده اند، روز گذشته ظرفیت کانالهای دیتای اپراتورها افزایش یافت و نسبت به سال گذشته، دو برابر شد.

رادکانی افزود: اپراتورها علاوه بر آنکه تعرفه دیتای رومینگ را کاهش داده اند، به دلیل پرشدن ظرفیت کانالهای دیتا، مجبور به افزایش ظرفیت شده اند و با توجه به ظرفیتی که شرکت ارتباطات زیرساخت نیز ایجاد کرده، مشکلی در خصوص استفاده از اینترنت وجود ندارد.

وی در مورد برخی اخبار مبنی بر عدم فروش سیم کارتهای عراقی به زائران ایرانی در کشور عراق به بهانه اتمام سیم کارت اپراتور، نیز گفت: تاکنون این مورد گزارش نشده است و پیگیر صحت و سقم این مساله خواهیم بود./ مهر

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن