Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی کشف 19 هزار کیلوگرم مواد غذایی فساد در همدان/با 28 سبزی‌کار متخلف برخورد شد

کشف 19 هزار کیلوگرم مواد غذایی فساد در همدان/با 28 سبزی‌کار متخلف برخورد شد

مسؤول بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت شهرستان از معرفی 147 متخلف بهداشتی به مراجع قضایی در همدان خبر داد.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان، حسین خالقی‎مجد با اشاره برپایی موکب‌هایی به مناسبت اربعین حسینی در پذیرایی از زوار، اظهار کرد: تعدادی ظروف گیاهی یکبار مصرف خریداری شده و در برخی از موکب‌های همدان توزیع شد.

وی با بیان اینکه این اقدام در راستای فرهنگ‌سازی نسبت به عدم استفاده از ظروف پلیمری صورت گرفته است، گفت: امیدوارم مردم در راستای حفظ سلامتی  به نکات بهداشتی توجه خاصی داشته باشند.

مسؤول بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت شهرستان همدان با اشاره به بازدید از مراکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی طی سه ماهه تابستان بیان کرد: 12 هزار و 523 مرکز در چهار ماهه امسال بازدید شد.

وی از معرفی 147 متخلف در امر بهداشتی به مراجع قضایی خبر داد و گفت: 4 هزار و 825 کارت تندرستی برای کارکنان به منظور توزیع مواد غذایی صادر شد.

خالقی‌مجد با بیان اینکه 19 هزار و 865 کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیر قابل مصرف کشف و معدوم شد، افزود: حفظ و تأمین سلامت شهروندان و مسافران در طول ایام تعطیلات تابستان از اهداف اصلی مرکز بهداشت بود و به همین منظور تمام تلاش‌ خود را در این راستا مبذول کردیم.

وی با بیان اینکه در این مدت سعی کردیم با متخلفان برخورد کنیم و نظارت‌ مستمر بهداشتی و کنترل عوامل محیطی داشته باشیم، خاطرنشان کرد: در راستای حفظ ایمنی آب 22 هزار مورد کلرسنجی صورت گرفته است.

مسؤول بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت شهرستان همدان با اشاره به انجام یک‌هزار و 253 مورد نمونه‌برداری آب در این مدت، خاطرنشان کرد: نمونه‌برداری از مواد غذایی نیز 214 مورد بوده است.

وی با اشاره به جمع‌آوری عرضه قلیان در اماکن عمومی مسقف گفت: در این مدت یک‌هزار و 104 مورد قلیان از اماکن عمومی جمع آوری و معدوم شد.

خالقی‌مجد با بیان اینکه نگرانی‌ها در مورد این پدیده تبدیل‌ قلیان به یک فرهنگ و هنجار در خانواده‌هاست که باید بیشتر در خصوص مضرات مصرف این نوع مواد برای مردم بازگو کرد، خواستار توجه به این مسئله شد.

وی خاطرنشان کرد:‌ نباید شاهد استعمال قلیان در برخی از اماکن عمومی و مسقف باشیم اما متاسفانه این جریان در میان برخی از خانواده‌ها وجود دارد و کوچک و بزرگ مشغول استعمال قلیان به‌ صورت مشترک هستند که این خود برخورد با مصرف قلیان را مختل می‌سازد.

مسؤول بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت شهرستان همدان از برخورد با 28 سبزیکار متخلف در همدان خبر داد و افزود: در طول تابستان این سبزی‌کاران با آب فاضلاب مزارع را آبیاری می‌کردند که ما با آنها برخورد کردیم.

وی با اشاره به معدوم‌سازی 13 هکتار از اراضی سبزی‌کاری که با آب فاضلاب آبیاری شده‌اند، گفت: تلاش شد در راستای حفظ سلامتی سبزی‌ها با آب فاضلاب آبیاری نشوند که امیدوارم این موضوع مورد توجه صیفی‌کاران باشد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن