Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی نظارت 13 تیم‌ کارشناسی بهداشت محیط بر فعالیت ایستگاه‌های صلواتی

نظارت 13 تیم‌ کارشناسی بهداشت محیط بر فعالیت ایستگاه‌های صلواتی

رئیس گروه مهندسی بهداشت محیط و حرفه ای همدان از نظارت 13 تیم‌ کارشناسی بهداشت محیط به صورت مستمر بر فعالیت ایستگاه‌های صلواتی طی اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان، حسینعلی نوروزی با اشاره به اینکه در جلسه ستاد اربعین استان برای متولیان ایستگاه‌های صلواتی توصیه‌های بهداشتی موردنظر با جزئیات کامل شرح داده شد، افزود: طی این هفته  تمام مراکز بهداشت شهرستان‌ها به صورت جداگانه با متولیان ایستگاه‌ها جلسه هماهنگی و آموزشی نسبت به رعایت نکات بهداشتی طی ایام اربعین حسینی تشکیل داده‌اند.

وی از نصب بنر آموزشی در تمامی ایستگاه‌های صلواتی خبر داد و گفت:  13 تیم‌ کارشناسی بهداشت محیط به صورت مستمر بر فعالیت ایستگاه‌ها نظارت خواهند داشت.

رئیس گروه مهندسی بهداشت محیط و حرفه‌ای همدان  بیان کرد:  دو  محل در نظر گرفته شده برای پخت غذا در ایام اربعین حسینی مورد تأیید بهداشتی نبود که مراتب به ستاد اربعین شهرستان همدان منعکس شد تا اقدامات لازم صورت  گیرد.

وی به چند نکته طلایی در بهداشت ایستگاه‌های صلواتی اشاره کرد و افزود: تمام افراد درگیر در تهیه و توزیع آب، چای و غذا  باید دارای کارت بهداشتی معتبر باشند.

نوروزی با تأکید بر اینکه باید از مداخله افراد متفرقه در امر تهیه و توزیع غذا ممانعت شود، گفت:  در موکب‌ها و ایستگاه‌ها حتماً از گوشت با کشتار مجاز یا بسته‌بندی شده مورد تأیید دامپزشکی استفاده شود.

وی با تأکید بر اهمیت استفاده از نمک‌های بسته‌بندی یددار تصفیه شده در تهیه و پخت غذا نظیر برنج، خاطرنشان کرد: در تهیه غذا از روغن مخصوص سرخ کردنی استفاده شود.

رئیس گروه مهندسی بهداشت محیط و حرفه‌ای همدان با بیان اینکه از نگهداری بیش از دو ساعت موادغذایی پخته شده در دمای محیط خودداری شود، افزود: به منظور پخت غذا از آب شبکه شهری و برای آشامیدن از آب‌های بسته‌بندی شده استاندارد استفاده شود.

وی با تأکید بر اینکه برای توزیع چای از لیوان کاغذی و مواد غذایی گرم از ظروف یکبار مصرف گیاهی و آلومینیومی استفاده شود، خواستار توجه به این موضوع شد.

نوروزی با اشاره به اینکه باید پسماندهای تولیده شده به صورت بهداشتی جمع‌آوری، منتقل و دفع شود، گفت: از فرو بردن لیوان و پارچ به داخل ظروفی که آب و شربت داخل آن است، جلوگیری شود، همچنین در صورت عرضه سالاد مراحل سالم سازی سبزیجات رعایت شود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن