Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی راه‌اندازی بیمارستان توانبخشی در همدان

راه‌اندازی بیمارستان توانبخشی در همدان

رئيس دانشگاه علوم پزشکی همدان از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی بیمارستان توانبخشی در همدان خبر داد.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان، سید حبیب‌اله موسوی‌بهار در دومین همایش توانبخشی عصبی ابن‌سینا در همدان اظهار کرد: دانشجویان توانبخشی بسیار پرتوان هستند و بی‌شک برگزاری این همایش‌ها توان مضاعفی به حوزه علمی دانشگاه می‌دهد.

وی برگزاری همایش‌های مختلف در ابعاد گوناگون توانبخشی را در دانشگاه علوم پزشکی همدان خواستار شد و گفت: این موضوع پویایی بیشتر دانشگاهیان را موجب می‌شود.

رئیس دانشگاه قدمت کم اما توان خوب دانشکده توانبخشی را از نکات مثبت دانست و گفت: این دانشکده از دانشکده پیراپزشکی جدا شد و و با سرعتی غیرقابل انتظار در حال ارتقا است.

وی با ابراز خوشحالی از برخورداری دانشکده توانبخشی از دانشجویان و اساتید خوب ابراز امیدواری کرد با ادامه کار دولت تدبیر و امید طرح تحول نیز با قوت اجرایی شود و  این رشته کاربردی با نزدیکی بزرگان توانبخشی ایران با وزیر بهداشت در این حوزه نیز تسری یابد و خدمات به نحو شایسته با امکانات و هزینه مناسب انجام شود.

موسوی‌بهار  با بیان اینکه روند رو به رشد مراکز توانبخشی مشخص است، اظهار کرد: ما برای دستیابی به بیمارستان توانبخشی گام برمی‌داریم  که مردم بیش از پیش از خدمات درمانی بهره‌مند شوند.

وی اضافه کرد: متخصصان حوزه توانبخشی  به شکل مزمن و مداوم با نیازمند سر و کار دارد و خدمات آنها در ابعاد مختلف سلامتی، اجتماعی و اقتصادی خانواده‌ها می‌تواند بسیار مفید باشد.

رئیس دانشگاه یادآور شد: دانشگاه علوم پزشکی همدان با توجه به گستردگی حوزه خدمات مستلزم همراهی، همگامی و راهنمایی اساتید حوزه‌های مختلف است که سعی شده از این اجماع بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه کاهش بار بیماری‌ها برای پیشگیری از ناهنجاری‌های مادرزادی و پیشگیری از حوادث است، خاطر‌نشان کرد: باید با سرمایه‌گذاری کم مانع از هزینه‌های اقتصادی و اجتماعی شویم.

موسوی‌بهار با بیان اینکه همه عناصر اجتماع از جمله مردم و نهادهای حاکمیتی باید به یکدیگر کمک کنند تا جامعه خوبی داشته باشیم، گفت: در تغذیه در برنامه ششم توسعه و بهبود کیفیت تغذیه و شبکه زندگی مورد توجه است، نظارت بر تولید و توزیع مواد غذایی از وظایف دانشگاه است و لازم است مراجع مرتبط برای بهبود وضع موجود تلاش کنند.

وی با ابراز تاسف از اینکه سالانه به اندازه چند لشکر در جاده‌ها تلفات وجود دارد یکی از دلایل پرداخت هزینه زیاد ناشی از حوادث را به دلیل عدم توجه به زیرساخت‌ها دانست و گفت: سال گذشته 18 هزار نفر در حوادث و سوانح ترافیکی جان باختند که فشار ناشی از مرگ آنان گرفتاری‌ها بسیاری برای خانواده‌ها ایجاد می‌کند.

رئیس دانشگاه با قدردانی از حضور اعضای بورد رشته‌های حوزه تخصصی گفت: همدان افتخار میزبانی از وجود شیخ الرییس بوعلی‌سینا را دارد و دانشگاه علوم پزشکی همدان با توجه به تاریخ کهن و فرهنگ قدیم آمادگی دارد که رشته‌های مختلف تحصیلات تکمیلی را گسترش دهد زیرا مردم به همه رشته‌های علوم پزشکی نیاز دارند.

وی خاطر‌نشان کرد: هنوز در استان همدان که نزدیک مرکز کشور است مشکل کمبود پزشک عمومی وجود دارد و باید برای تربیت نیروهای توانمند تلاش شود.

موسوی‌بهار در پایان سخنانش به نبود بازارکار در بسیاری از رشته‌های غیر پزشکی گفت: افراد فارغ‌التحصیل در علوم پزشکی بسیاری بلافاصله می‌توانند بعد از پایان تحصیلات دانشگاهی وارد بازار کار شوند بنابراین  باید فرصت لازم در اختیار دانشگاه‌هایی که توان تربیت دانشجو دارند، گذاشته شود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن