Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی کد 247 اورژانس همدان برای بیماران قلبی فعال شد

کد 247 اورژانس همدان برای بیماران قلبی فعال شد

مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی همدان از راه‌اندازی تله کاردیولوژی و عملیاتی شدن کد 247 در همدان خبر داد و گفت: دو دستگاه تله‌کاردیولوژی در همدان راه‌اندازی شد که تعداد آن به 10 دستگاه خواهد رسید.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فویریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی همدان، عباس اولیاسمیع امروز از راه‌اندازی تله کاردیولوژی  و عملیاتی شدن کد 247 در اورژانس همدان خبر داد و اظهار کرد: این اقدام بر اساس برنامه‌های مدون وزارت بهداشت بوده که دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور موظف به ارائه خدمات فوری و اختصاصی به مددجویان مبتلا به حملات مغزی و قلبی شده‌اند.

وی تصریح کرد: در این راستا دو کد اختصاری از جمله 247 برای مددجویان با حملات قلبی و کد اضطراری 724 برای بیماران سکته حاد مغزی در بیمارستان‌های کشور در نظر گرفته شده است.

مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی همدان با اشاره به اینکه برای مددجویانی که دچار سکته حاد قلبی می‌شوند کد 247 راه‌اندازی شده که این کد 24 ساعته و در طول هفته فعال است، افزود: از طریق این کد ارتباط واحد عملیاتی اورژانس 115 با پزشک متخصص قلب در بیمارستان برقرار شده و وضعیت علائم حیاتی بیمار و نوار قلب آن به صورت آنلاین ارسال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این دستگاه در آمبولانس‌ها نصب شده و اقدامات اولیه و حیاتی را بر اساس دستور پزشک متخصص قبل از رسیدن بیمار به بیمارستان انجام می‌شود، گفت: در صورت لزوم بیمار مستقیما به واحد آنژیوگرافی انتقال داده می‌شود.

اولیاسمیع تصریح کرد: این ارتباط اولیه داخل آمبولانس‌های اورژانس 115 و پزشک متخصص قلب باعث شناخت به موقع ضایعات عروق کرونر شده و نقش مهمی در درمان زودهنگام بیماری‌های عروق کرونر قلب خواهد داشت، ضمن اینکه خدمات اولیه‌ای که بیمار باید در اورژانس بیمارستان سپری کند در اورژانس پیش بیمارستانی انجام می‌شود.

وی که مسوول پیگیری اجرای تله کاردیولوژی در همدان است، ادامه داد: در راستای تحقق این مهم مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی 115  با پیگیری‌های صورت گرفته با یکی از معتبرترین سرویس‌دهندگان تجهیزات ارتباط پزشکی از راه دور وارد مذاکره شده و از آن شرکت برای عملیاتی کردن دستگاه‌ها خود دعوت به عمل آورده است.

مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی همدان با اشاره به اینکه شرکت «صاایران» با اعزام کارشناسان فنی خود اقدام به نصب و راه‌اندازی سامانه تله کاردیولوژی به صورت آزمایشی کرده است، گفت: مراحل نصب دستگاه با حضور عوامل عملیاتی اورژانس 115 همدان، متخصص قلب بیمارستان قلب فرشچیان، رئیس مرکز اورژانس و کارشناسان فنی برگزار شد.

وی با بیان اینکه در آن جلسه فرآیند راه‌اندازی ترسیم و در پایان دو دستگاه تله کاردیوگرام در دو کد عملیاتی دو پایگاه سوم و چهارم  شهری نصب شد، افزود: سیستم گیرنده آن نیز در اتاق پزشک متخصص قلب در بیمارستان فرشچیان نصب شد.

اولیاسمیع بیان کرد: در حال حاضر هر دو کد عملیاتی ارتباط مستقیم با پزشک متخصص قلب در بیمارستان داشته و مددجویان قلبی از طریق این بستر ارتباطی تحت نظر و هدایت قرار خواهند گرفت.

وی با اشاره به اینکه این دو دستگاه شهرک مدنی و استادان راه‌اندازی شده است، افزود: تجهیز 10 آمبولانس به دستگاه تله کاردیولوژی در دستور کار بوده که در حال حاضر دو دستگاه راه‌اندازی شده و در آینده نیز هشت دستگاه در شهرستان همدان راه‌اندازی می‌شود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن