Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی اغلب قنات‌های همدان آلوده به فاضلاب است

اغلب قنات‌های همدان آلوده به فاضلاب است

مدیر جهادکشاورزی شهرستان همدان با بیان اینکه اغلب قنات‎های همدان آلوده به فاضلاب است، گفت: مشکلات موجود در قنوات همدان زخم تازه‌ای نیست و در طول حداقل 50 سال گذشته ایجاد شده است.

به گزارش "همدان نیوز"، جواد رشیدی در شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان همدان، با بیان اینکه مشکلات موجود در قنوات از زمانی‌که محلات جدید در جنوب شهر ایجاد شده به وجود آمده است، یادآور شد: اگر کانال قنات‌ها را پر کنیم مشکل آبگرفتگی پیش خواهد آمد بنابراین این کار عملیاتی نمی‌شود.

وی با بیان اینکه صاحبان اصلی این قنات‌ها کشاورزان بودند، افزود: در حال حاضر این مناطق مسکونی شده‌اند بنابراین شهرداری برای دریافت و تکمیل اطلاعات قنوات موجود باید به ساکنان محلی مراجعه کند.

رشیدی اظهار کرد: در گذشته 600 لیتر بر ثانیه از مجموعه قنوات آب برداشت می‌شد در حالیکه امروزه تقریبا از این آب محروم هستیم و اغلب قنوات شهر به فاضلاب آلوده هستند که عمدتا از فاضلاب‌های خانه‌های قدیمی نشأت می‌گیرند.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان همدان از آلودگی شماری از قنوات همدان به فاضلاب خبر داد و گفت: در نقاطی از شهر همدان قنوات به فاضلاب آغشته هستند به طوریکه فاضلاب منازل مسکونی قدیمی وارد این قنات‌ها می‌شود.

حسین آذرتکین تأکید کرد: امور آبفا نمی‌تواند در این زمینه کاری انجام دهد چرا که نمی‌توان به منازل مردم ورود کرد و این موضوع را مورد بررسی قرار داد از طرفی هیچ آمار دقیقی هم در این زمینه در اختیار نداریم.

وی از پاکسازی قنات موجود در خیابان ستاره و کوی رضوان خبر داد و تصریح کرد: طی بازدیدی که هفته گذشته از این قنات داشتیم کاملا از فاضلاب پاک شده است.

وی از انعقاد قرارداری مبنی بر حفاری قنات از انتهای منوچهری تا خیابان ستاره خبر داد و افزود: برای این پروزه یک میلیارد و 600 میلیون تومان اعتبار درنظر گرفته شده است./ ایسنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن