Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی ‌هزار نفر در همدان در زمینه دیابت غربالگری شدند

‌هزار نفر در همدان در زمینه دیابت غربالگری شدند

مسئول امور بانوان مجمع خیرین سلامت همدان گفت: امسال یک‌هزار نفر در همدان در زمینه دیابت غربالگری شده‌اند.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان، فاطمه یوسفی به عملکرد گروه آموزش و پیشگیری مجمع خیرین سلامت همدان پرداخت و اظهار کرد: امسال به 8 هزار و 500 نفر در زمینه خودمراقبتی کانسربرست آموزش داده شده است.

وی با اشاره به آموزش 2 هزار نفر در زمینه دیابت، گفت: امسال یک‌هزار نفر در زمینه دیابت غربالگری شده‌اند.

مسوول امور بانوان مجمع خیرین سلامت همدان خاطرنشان کرد: این آموزش‌ها در مساجد، حسینیه‌ها، جلسات مذهبی و قرآنی، خانواده‌های زیرپوشش کمیته امداد و انجمن حمایت از زندانیان، فرهنگسراها، فرودگاه همدان، اصناف، بسیج، دانشگاه بوعلی و آزاد، ادارات، اردوگاه‌ها، بند زنان زندان و سمن‌های غیر سلامت داده شده است.

وی به آموزش 10 کودک به صورت پایلوت در زمینه‌های کمک‌های اولیه، بهداشت محیط، دستگاه‌های بدن، بهداشت روان( مهارت کنترل خشم و هنر نه گفتن) و ترافیک اشاره کرد و افزود: آموزش خانواده بیماران مبتلا به سرطان زیرپوشش مجمع در زمینه خود مراقبتی کانسر و تغذیه و بهداشت روانی از دیگر اقدامات بوده است.

یوسفی با اشاره به اینکه آموزش مربیان تربیت بدنی در زمینه سرطان، دیابت، تغذیه، کمک‌های اولیه، بهداشت روان و روش تدریس، بیان کرد: آموزش مهارت‌های زندگی، سوانح و حوادث در برنامه سال جاری دیده شده است.

وی گفت: آموزش مربیان هسته آموزش سرطان با همکاری کانون سرطان و انجمن فرهنگ سلامتی امیدواران تشکیل شده است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن