Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی شناسایی سه هزار کودک مبتلا به سوء تغذیه در همدان

شناسایی سه هزار کودک مبتلا به سوء تغذیه در همدان

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان همدان از شناسایی سه هزار کودک مبتلا به سوءتغذیه در استان خبر داد و گفت: پایداری فقر در مناطق روستایی از عوامل ایجاد کننده سوءتغذیه در کودکان استان همدان است.

به گزارش "همدان نیوز"، جعفر هاشمی با اشاره به اجرای کمپین تبلیغات طرح هم‌سفره برای رفع سوءتغذیه کودکان نیازمند در سراسر کشور، اظهار داشت: اجرای این طرح در استان همدان نیز برای حمایت از کودکان محروم آغاز شده است.

وی افزود: پایداری فقر در مناطق روستایی، مشکلات معیشتی در بعضی از خانوارهای حاشیه‌نشین شهری و در دسترس نبودن تغذیه مناسب سه عوامل ایجاد کننده سوءتغذیه در کودکان استان است.

هاشمی با بیان اینکه این عوامل سبب ایجاد پیامدهای نامطلوب بر روی کودکان شده است، عنوان کرد: امسال سه هزار کودک مبتلا به سوءتغذیه در همدان شناسایی شدند که برای درمان آن‌ها نیازمند مشارکت‌های مردمی هستیم.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان همدان تأکید کرد: عدم پیگیری درمان سوءتغذیه سبب عدم رشد جسمی و روانی کودک، وقفه در سیر تکامل، افزایش هزینه‌های درمان و مراقبت‌های پزشکی، افت تحصیلی، تحمیل هزینه‌های سنگین به آموزش‌وپرورش و در نهایت بار سنگین مالی به اقتصاد جامعه را به دنبال دارد.

هاشمی با بیان  به اینکه کمیته امداد به عنوان حلقه واسط بین نیازمندان، مردم و خیران قرار گرفته است تا پیامدهای منفی این بیماری را کاهش دهد، بیان کرد: طبق برنامه‌های پیش‌بینی شده در طرح همسفره، هر دوره شش ماهه کودکان از لحاظ سنی مورد ارزیابی قرارگرفته و آن‌هایی که شرایط سنی شان از پنج سال گذشته باشد از سیستم حذف و افراد جدید جایگزین می‌شوند .

وی با اشاره به روش‌های پرداخت کمک در طرح هم‌سفره عنوان کرد: طبق این طرح خیران می‌توانند در پنج روش، از طریق سایت هم‌سفره hamsofreh.ir کمک‌های خود را به دست کودکان نیازمند برسانند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان همدان با بیان اینکه در اولین شیوه طرح هم‌سفره فرد نیکوکار می‌تواند با ورود به سامانه و انتخاب گزینه پرداخت نقدی، مبلغ مورد نظر را انتخاب و به صورت ماهیانه یا یک‌باره به حساب مشخصی که برای این طرح در نظرگرفته شده کمک‌های خود را واریز کند،گفت: در پایان هر ماه کمک‌های  پرداخت شده، بین کودکان شناسایی شده به صورت هر فرد یک سبد واریز می‌شود.

هاشمی پرداخت نقدی بر اساس سبد را یکی دیگر از شیوه‌های کمک در این طرح عنوان کرد و افزود: شخص به جای انتخاب وجه، مبلغی حدود 70 هزار تومان برای تأمین مالی سبد غذایی یک یا چند کودک را انتخاب و بعد از تبدیل آن به مبلغ، وجه آن را پرداخت می‌کند.

وی انتخاب مستقیم کودک و واریز کمک‌ها به حساب را از مهم‌ترین شیوه‌های مورد اقبال خیران دانست و تأکید کرد: در این روش شخص نیکوکار بعد از ورود به سامانه می‌تواند با انتخاب منطقه مورد نظر به طور مستقیم یک یا چند کودک را انتخاب و مبلغ یا تعداد سبدهای مورد نظر خود را  به واریز کند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان همدان اظهار داشت: علاوه بر این افراد می‌توانند به صورت تعاملی و حضوری با مراجعه به شاخه‌های کمیته امداد در سطح  استان در این طرح مشارکت کنند.

هاشمی افزود: کارخانه‌ها، مدیران ادارات و اتحادیه‌های صنفی نیز می‌توانند با اعلام آمادگی مبنی بر تخصیص درصدی از درآمد حوزه کاری خود، برای کمک به کودکان نیازمند اقدام کنند./ تسنیم

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن