Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی نظارت بر ذبح شش هزار دام قربانی در همدان

نظارت بر ذبح شش هزار دام قربانی در همدان

مدیرکل دامپزشکی استان همدان گفت: در استان تعداد بیش از 6 هزار لاشه و دام قربانی در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی مورد بازدید و بازرسی بهداشتی و شرعی قرار گرفت.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان همدان، محمود رضا رسولی:در این بازرسی ها مقدار 197 کیلو گوشت ، 131 عدد کبد ، 257 عدد ریه و 11 عدد کلیه غیر قابل مصرف تشخیص داده شد و ضبط و معدوم گردید.

وی از بازرسی بهداشتی و شرعی بیش از 6 هزار لاشه و دام قربانی در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی توسط 50 اکیپ ثابت و سیار متشکل از 22 نفر دکتر دامپزشک ، 10 نفر ناظر ذبح شرعی و 42 نفر بازرس گوشت خبر داد.

رسولی در ادامه افزود :در راستای انجام طرح نظارت بهداشتی وشرعی بردامهای قربانی شهروندان در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی دربازرسیهای به عمل آمده 3 راس لاشه گوسفند به طورکامل ضبط و 118 لاشه نیزاصلاح موضعی شد.

وی در خصوص اندامهای ضبطی این لاشه ها گفت : تعداد 131 عدد کبد و 257 عدد ریه و 11 عدد کلیه نیز غیرقابل مصرف تشخیص داده شد که ضبط و معدوم و از چرخه مصرف انسانی خارج شد؛ در ضمن تعداد 235 عدد کبد نیز اصلاح شد .

مدیرکل دامپزشکی استان همدان در ادامه از اهمیت نظارت های دامپزشکی بر سلامت افراد جامعه گفت و افزود: درصورت نبود این نظارتها  خطرات فراوانی سلامت افراد جامعه را مورد تهدید قرار می دهد .

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد با برنامه ریزی و هماهنگی های بین بخشی همزمان با اطلاع رسانی و افزایش اطلاعات افراد جامعه، کلیه دامهای قربانی در مناسبت های مختلف را مورد بازرسی قرار داده تا هیچ لاشه ای بدون نظارت وارد چرخه مصرف انسانی نشود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن