Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی ساماندهی ۱۳۰ کودک کار در همدان/47 کودک راهی کلاس درس شدند

ساماندهی ۱۳۰ کودک کار در همدان/47 کودک راهی کلاس درس شدند

مدیرکل بهزیستی استان همدان، از ساماندهی ۱۳۰ کودک کار در همدان خبرداد و گفت: از این تعداد ۴۷ کودک کار مشغول به تحصیل شدند.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان همدان، حمیدرضا الوند اظهار داشت: 130 کودک کار در استان همدان ساماندهی شدند که این کودکان طی اقدامات مشاوره‌ای مددکاری آموزشی تامین مالی و تشکیل پرونده ساماندهی شدند.

وی افزود: پس از غربالگری و شناسایی اولیه 47 کودک کار مشغول به تحصیل شدند و بنا بر برنامه‌های مداخله‌ای سازمان به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند.

وی تصریح کرد: شناسایی کودکان کار توسط کلینیک‌های اصلی مددکاری، تیم های سیار در مناطق حاشیه شهر و آسیب پذیر صورت می گیرد و اورژانس اجتماعی و تیم‌های مددکاری وارد مداخله کاری می شوند.

مدیرکل بهزیستی استان همدان ابراز کرد: 110 مورد خدمات روان‌شناسی، 544 نوبت برنامه آموزشی برای کودکان کار و خانواده‌های آنان برگزار شده تا با ارائه خدمات مشاوره‌ای مددکاری، مداخله بهنگام به سمت رشد جسمی روانی و متعادلی سوق داده شوند.

الوند از 163 مورد خدمات مددکاری در مراکز قضایی و منازل کودکان کار توسط سازمان بهزیستی خبرداد و خاطرنشان کرد: برنامه‌های بهزیستی استان به صورت فوریتی، بهنگام و تخصصی انجام می‌شود به طوری که با مداخله موثر و به موقع می‌توانیم آسیب‌های ناشی از کودکان کار را در جامعه کاهش دهیم.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن