خوابگاه دانشجویی تحصیلات تکمیلی در همدان افتتاح می‌شود/شرط اسکان؛ نیازمندی و متأهلی

رئیس مجمع خیران سلامت استان همدان از افتتاح فاز نخست خوابگاه دانشجویی تحصیلات تکمیلی همدان در سالگرد درگذشت محمد علی فرشچیان خیر بزرگ کشور خبر داد.

به گزارش "همدان نیوز"، دکتر محمدصادق صبا در جلسه مجمع خیران سلامت همدان با هیات رئیسه دانشگاه صنعتی با اشاره به نیازهای روز جامعه در حوزه سلامت و لزوم توجه به حوزه مشارکت‌های اجتماعی، بر انجام کارهای تخصصی برای تولید برنامه‌های مدون و دارا محتوا تأکید کرد و همکاری سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی و خصوصی از جمله اساتید دانشگاه را خواستار شد.

وی نوآوری و خلاقیت در انجام امور را مهم دانست و به نیازمندی‌های استان در حوزه سلامت به خصوص راه‌اندازی خوابگاه متأهلان، ایجاد بسترهای درمانی و... اشاره کرد.

رئیس مجمع خیران سلامت استان همدان مددکاری را یکی از اهداف مجمع خیرین سلامت استان به منظور کمک به بیماران خاص عنوان کرد و افزود: فرهنگسازی آحاد مردم در زمینه پیشگیری از بیماری و خودمراقبتی در ابتلا به بیماری و تامین فضای فیزیکی و تجهیزات مناسب برای بیماران از دیگر اهداف مجمع است.

وی با اشاره به ساخت خوابگاه دانشجویی تحصیلات تکمیلی در همدان گفت: ساخت این خوابگاه به همت مجمع خیران سلامت استان و خیران از سه سال قبل آغاز شده که در حال حاضر فاز اول خوابگاه به اتمام رسیده است.

صبا با اشاره به کمک بنیاد فرشچیان برای ساخت خوابگاه اشاره کرد و گفت: بنیاد فرشچیان کمک‌های بسیاری برای ساخت خوابگاه دانشجویی تحصیلات تکمیلی داشته است.

وی با بیان اینکه قرار است این خوابگاه در روز 22 اردیبهشت سالروز درگذشت محمد علی فرشچیان با حضور خانواده این خیر در همدان افتتاح شود، به ضرورت ساخت خوابگاه برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی متأهل پرداخت و بیان کرد: هدف از ساخت خوابگاه، حل مشکل و دغدغه دانشجویان تحصیلات تکمیلی و متأهلی است که برای تحصیل به همدان می‌آیند.

رئیس مجمع خیران سلامت استان همدان با اشاره به اینکه این خوابگاه در پشت هتل باباطاهر ساخته شده است، بیان کرد: نیازمند بودن و تأهل دو شرط لازم برای اسکان در این خوابگاه است و با ساخت این خوابگاه دانشجویان متأهل می‌توانند به همراه خانواده در آن اسکان داشته باشند و بدون دغدغه ادامه تحصیل بدهند.

وی با اشاره به اینکه مجمع خیران سلامت استان همدان یک نهاد غیر سیاسی، غیر دولتی و غیرانتفاعی است، اظهار داشت: این مرکز در حوزه‌های مختلف از جمله آموزش و پیشگری فعالیت می‌کند و از اساتید دانشگاه برای ارائه طرح‌های پژوهشی و عملیاتی در راستای پیشگیری و خودمراقبتی دعوت به همکاری می‌کند.

صبا اضافه کرد: یکی دیگر از فعالیت‌های مجمع اجرای طرح سخاوت است به طوری که چند نفر حامی یک بیمار می‌شوند و هزینه‌های درمانی او را تا بهبود کامل می‌پردازند و از اساتید دانشگاه صنعتی می‌خواهم در طرح سخاوت مجمع خیرین ثبت نام کنند و هزینه‌های درمانی یک یا چند بیمار را تقبل کنند.