Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی جلوگیری از حمل بار وانت‌بارها بدون کارت هوشمند

معاون راهداری استان همدان خبر داد:
جلوگیری از حمل بار وانت‌بارها بدون کارت هوشمند

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان گفت: دریافت کارت هوشمند برای رانندگان وانت بار و ناوگان در اختیار آنها برای حمل بارهای برون شهری الزامی است.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان، مصطفی پناهنده به لزوم نظارت و کنترل هرگونه جا به جایی کالا در سطح استان و خارج از استان اشاره و افزود: به منظور ساماندهی ناوگان وانت بار و ایجاد نظم در نحوه بهره برداری و تردد وانت بارها در جاده های برون شهری و ارتقای ایمنی جاده ها دستورالعمل کشوری در این زمینه تدوین و اجرای آن الزامی است.

وی اظهارکرد با توجه به این که با دریافت کارت هوشمند هم برای راننده و هم برای کلیه وانت بارهای فعال در محور های برون شهری این بخش نیز از زیر مجموعه اداره کل محسوب شده و رانندگان دارای کارت هوشمند می توانند از مزایای بیمه رانندگان عمومی نیز برخوردارشوند.

وی با بیان اینکه دستورالعمل ساماندهی تردد وانت بارها از اول آبان ماه امسال اجرایی شده است، از سهولت دریافت کارت هوشمند با دارا بودن مدارک تحصیلی پنجم ابتدایی برای صدور برگ فعالیت متقاضیان جدید رانندگی وانت بار یاد کرد و افزود : ثبت نام سایر فعالان که ظرف یک سال از شروع طرح ثبت نام کنند نیز با ارائه گواهی تحصیلی کمتر از پنجم ابتدایی یا نهضت سواد آموزی انجام می شود.

پناهنده از کلیه رانندگان و مالکان وانت بارها درخواست کرد نسبت به اخذ کارت هوشمند اقدام نمایند چرا که در آینده نزدیک از حمل بار بدون بارنامه توسط وانت بارها جلوگیری خواهد شد و صدور بارنامه ها نیز منوط به داشتن کارت هوشمند ناوگان و راننده خواهد بود .

وی در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد مجموعه پلیس علاوه بر همکاری مستقیم در کنترل بارنامه و صورت وضعیت ،تجهیزات ایمنی ناوگان عمومی و...در حفظ و حراست از دوربین های نصب شده در جاده ها ،ابنیه و تاسیسات جاده ای نیز حامی این اداره کل بوده و هستند.

پناهنده با تاکید به وارد آمدن خسارت بر اثر اضافه تناژ کامیون ها بر جاده وزیر ساخت های راه گفت: نصب دو دستگاه توزین در حال حرکت(wim) در محور همدان ،کرمانشاه و همدان ،تهران و مخابره اطلاعات سرعت ، تناژ و...کامیون های حامل اضافه تناژ روی سیستم تحت نظارت پلیس از توقف پلیس و رانندگان کاسته است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همچنین به جلوگیری از نصب تابلوهای بدون مجوز از اداره در حاشیه جاده ها و جمع آوری این تابلوها اشاره کردو گفت هر موضوعی که موجب حواس پرتی و بروز حوادث جاده ای شود باید با نظارت کارشناسان و همکاری پلیس راه ازحواشی جاده ها حذف شود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن