Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی تولد 18 هزار نوزاد در همدان/نام‌های محبوب همدانی‌ها برای فرزندانشان

تولد 18 هزار نوزاد در همدان/نام‌های محبوب همدانی‌ها برای فرزندانشان

مدیرکل ثبت احوال استان همدان از ثبت 18 هزار و 336 واقعه تولد و رشد 3.15 درصدی آن در این مدت خبر داد.

به گزارش "همدان نیوز"، محمود علیپور اظهار کرد: آمارها حاکی از آن است که در نیمه اول سال جاری 10 هزار و 250 واقعه ازدواج ثبت شده که در این زمینه نسبت به مدت مشابه سال گذشته 2.3 درصد افزایش را شاهد هستیم.

وی از ثبت 7 هزار و 949 مورد از وقایع ازدواج در شهرهای استان خبر داد و با بیان اینکه بقیه نیز در روستاها رخ داده است، گفت: در هر شبانه‎روز 55 واقعه ازدواج در استان ثبت شده است.

مدیرکل ثبت احوال استان همدان ادامه داد: در نیمه نخست سال جاری یک‎هزار و 961 مورد طلاق در سطح استان ثبت شده که 1.8 درصد کاهش را نشان می‎دهد.

این مسؤول 85 درصد از طلاق‎های ثبت شده را مربوط به حوزه شهری و 15 درصد را نیز مربوط به روستاها دانست و تصریح کرد: در نیمه نخست امسال در هر شبانه‎روز 10 مورد طلاق در استان ثبت شده است.

علیپور از ثبت 18 هزار و 336 واقعه تولد و رشد 3.15 درصدی آن در این مدت خبر داد و گفت: در نیمه نخست سال جاری در هر شبانه‏‎روز 92 نوزاد در همدان متولد شده و نرخ خام آن نیز 19.2 درصد گزارش شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین نام‎های انتخابی در بین پسران «امیرعلی» و در بین دختران «فاطمه» بوده است، اظهار کرد: در 6 ماهه نخست امسال 294 مورد دوقلوزایی و هشت مورد سه‌قلوزایی در استان همدان رخ داده است.

مدیرکل ثبت احوال استان همدان در ادامه سخنانش تعداد فوتی‎های ثبت شده در استان همدان را نیز 5 هزار و 528 مورد دانست که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 2.8 درصد کاهش داشته است.

وی در پایان سخنانش مهمترین عامل مرگ و میر در استان همدان را بیماری‌های قلبی ـ عروقی با 35.7 درصد عنوان کرد و تصریح کرد: 3 هزار و 229 مورد از وقایع فوتی در شهرها و بقیه در روستاها ثبت شده است.

منبع: فارس

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن