Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی 7 هزار زوج همدانی وام ازدواج می‌گیرند/سخت‌گیری بانک‌ها در پذیرش ضامن

تا پایان امسال؛
7 هزار زوج همدانی وام ازدواج می‌گیرند/سخت‌گیری بانک‌ها در پذیرش ضامن

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان گفت: بر اساس آخرین آمار هفت هزار نفر در صف دریافت وام ازدواج هستند که طبق گفته بانک ها، این وام تا پایان سال به طور کامل پرداخت خواهد شد.

اسداله ربانی مهر در گفتگو با خبرنگار "همدان نیوز"، اظهار داشت: در حال حاضر 21 بانک و مؤسسه در همدان وام ازدواج پرداخت می کنند.

وی ادامه داد: در شش ماه ابتدایی سال جاری هفت میلیارد تومان وام ازدواج به چهار هزار نفر در همدان پرداخت شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 45 درصد افزایش یافته است.

ربانی مهر تأکید کرد: هفت هزار نفر در صف وام ازدواج هستند که وام این افراد به طور قع تا پایان سال پرداخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه از خردادماه امسال وام سه میلیون تومانی به ده میلیون تومان افزایش پیدا کرده است، یادآور شد: هیچ بانکی حق پرداخت وام سه میلیون تومانی ندارد و تمامی بانک ها موظف به پرداخت وام 10 میلیون تومانی هستند.

ربانی مهر همچنین تصریح کرد: در مواقعی بوده که برخی بانک ها در شهرستان های استان وام سه میلیون تومان پرداخت کردند که این موارد پیگیری شده اما در مجموع مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی به سختگیری بانک ها در پرداخت وام ازدواج اشاره کرد و افزود: براساس بخش نامه بانک مرکزی کارمندان پیمانی و رسمی با گواهی کسر از حقوق می توانند ضامن شوند و درخواستی غیر از این از سوی بانک غیرقانونی است.

معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان با بیان اینکه در شش ماه ابتدایی سال جاری 10 هزار و 250 مورد ازدواج در استان به ثبت رسیده است، اظهار داشت: این آمار نسبت به پارسال 2.3 درصد افزایش یافته در حالیکه ازدواج در کشور با کاهش هشت درصدی روبه رو بوده است.

وی اضافه کرد: طلاق در شش ماه ابتدایی سال جاری در استان همدان نسبت به مدت مشابه سال قبل پس از چهار سال 1.4 درصد کاهش یافته به طوریکه آمار طلاق در سال قبل یک هزار و 997 مورد بوده و امسال به یک هزار و 961 مورد رسیده است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن