Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی احداث 100 بیمارستان با 20 هزار تخت در کشور/ تحویل 40 بیمارستان در اولویت

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:
احداث 100 بیمارستان با 20 هزار تخت در کشور/ تحویل 40 بیمارستان در اولویت

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: هم‌اکنون حدود 100 بیمارستان با بیش از 20 هزار تختخواب در سطح کشور در حال احداث است که 40 بیمارستان از این تعداد در اولویت قرار دارند.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان، محمد‌جعفر علیزاده در بازدید از بیمارستان قائم(عج)  اظهار کرد: دولت در مقوله سلامت کار ویژه‌ای در سطح کشور انجام داده و پروژه‌های زیادی را به نتیجه می‌رساند، ما هم در همین راستا تلاش می‌کنیم.

وی افزود: تکمیل تعداد زیادی پروژه را برای سال‌های 95 و 96 هدفگذاری کرده‌ایم که در استان همدان شامل پروژه‌های شهرستان‌های بهار، نهاوند و تویسرکان خواهد بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: منابع مالی مربوطه برای بیمارستان بهار از محل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و از اعتبارات دفتر مقام معظم رهبری کمک شده که امیدواریم امسال این پروژه را به نتیجه برسانیم.

وی با بیان اینکه ما در برنامه ششم پیشنهادات خاصی را ارائه کرده‌ایم؛ گفت: بیشترین تاکید ما بر تکمیل پروژه‌هایی است که در اولویت هستند.

علیزاده در خصوص پروژه‌های سفر ریاست جمهوری با اشاره به اینکه اتمام این پروژه‌ها در سال جاری بستگی به تأمین اعتبار دارد، بیان کرد: سال 94 از نظر اعتباری به دلیل کاهش شدید قیمت نفت و مسائل ناشی از تحریم‌ها سال بسیار دشواری بود.

به گفته وی هم‌اکنون 100 بیمارستان با بیش از 20 هزار تختخواب در کشور در حال احداث است که تحویل 40 بیمارستان از این تعداد در اولویت قرار دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پروژه‌های در حال ساخت ما به استانداردهای روز مجهز می‌شوند، اظهار کرد: اگر در طول ساخت‌ و ساز، استاندارد جدیدی وارد شود، ما این تغییر را لحاظ می‌کنیم.

وی از ایجاد بسترهای زایمان طبیعی به منظور ترویج و نهادینه شدن این امر در بیمارستان‌ها خبر داد و افزود: زایمان طبیعی در اتاق «وی آی پی» انجام می‌شود که مادر امکان دیدار با بستگان درجه یک خود را دارد.

علیزاده با اشاره به اینکه بیمارستان تنها یک ساختمان فیزیکی نیست؛ بلکه یک مجموعه فرهنگی، اجتماعی و درمانی است، گفت: کل اورژانس‌های در حال ساخت کشور را مطابق با استانداردهای نوین تغییر داده‌ایم.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن