Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی چند همدانی امسال به خانه بخت رفتند؟

افزایش آمار ازدواج و کاهش طلاق در همدان؛
چند همدانی امسال به خانه بخت رفتند؟

معاون فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان گفت: در شش ماه اول سال جاری نزدیک به 10 هزار و 250 مورد ازدواج در استان همدان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 2.3 درصد افزایش داشته و در همین مدت زمان یک هزار و 961مورد طلاق اتفاق افتاد که در سال گذشته این تعداد یک هزار و 997 مورد بوده و نسبت به سال گذشته 4.1 درصد کاهش داشته است.

به گزارش "همدان نیوز"، اسداله ربانی مهر اظهار داشت: در چهار سال اخیر متاسفانه شاهد کاهش ازدواج و افزایش ازدواج بوده ایم اما در شش ماه اول امسال شاهد کاهش طلاق و افزایش ازدواج بوده ایم که باید از همه ظرفیت ها جهت بهبود و ادامه این روند استفاده کنیم تا شاهد افزایش بیشتر ازدواج و کاهش طلاق در استان باشیم .

معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان افزود: حتی وجود یک مورد طلاق در استان و در شهری چون همدان با این سابقه فرهنگی و تاریخی و مذهبی مناسب نیست چون وجود یک طلاق آسیب های زیادی را در جامعه بدنبال دارد .

ربانی مهر گفت : استفاده از ظرفیت مجمع خیرین ، سازمان های مردم نهاد ، مراکز مشاوره ، ظرفیت دستگاههای دولتی و همچنین توجه به موضوع آموزش زوجین ، ارائه تسهیلات ، توجه به سبک زندگی اسلامی و فرهنگ سازی در زمینه امر ازدواج از جمله اقداماتی است که در حوزه ازدواج و طلاق تاثیر گذار است .

معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان گفت : در یکسال اخیر برنامه های خوبی در حوزه ازدواج از جمله تشکیل مجمع خیرین ازدواج ، جشنواره پیوند آسمانی ، کارگاههای آموزشی ، ساخت مستند ، برگزاری نمایشگاه ، تقدیر از فعالین عرصه ازدواج و برنامه های کارشناسی انجام شده است .

ربانی مهر گفت : در حوزه ازدواج جوانان 18 دستگاه وظیفه دارند و باید همه دستگاههای فرهنگی در این زمینه ورود پیدا کنند تا شاهد ترویج فرهنگ ازدواج آسان در جامعه باشیم .

 

 

 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن