Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی آزمایش ژنتیک الزامی می‌شود

آزمایش ژنتیک الزامی می‌شود

بهزیستی یکی از نهادهای تخصصی برای ارائه خدمات در این زمینه است که در دولت تدبیر و امید ۴ راهبرد را مد نظر قرار داده تا از طریق توان تخصصی ۲۲ هزار نیروی بهزیستی به کشور کمک کند.

به گزارش "همدان نیوز"، رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: هدف ما این است که آزمایشات ژنتیک را در برخی استان ها الزامی کنیم که از معلول زایی جلوگیری شود.

انوشیروان محسنی بندپی پیش از ظهر امروز سه شنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه ضمن تقدیر از خدمات میرزائیان مدیر کل سابق بهزیستی استان، گفت: ما به دلایلی که نتیجه تغییر در سبک زندگی و ساختار جوامع و عدم بهره برداری از فرصت های برابر در جامعه بوده شاهد افزایش روز به روز معلولین و آسیب های اجتماعی در جامعه هستیم.

وی اظهار داشت: بهزیستی یکی از نهادهای تخصصی برای ارائه خدمات در این زمینه است که در دولت تدبیر و امید ۴ راهبرد را مد نظر قرار داده تا از طریق توان تخصصی ۲۲ هزار نیروی بهزیستی به کشور کمک کند.

محسنی بندپی پیشگیری از آسیب های اجتماعی را یکی از وظایف اصلی سازمان برشمرد و تصریح کرد: این مسئله دغدغه رهبری نیز بوده و ایشان دوبار مسئولین بهزیستی را برای برنامه ریزی در این زمینه فراخواندند.

وی اهمیت موضوع پیشگیری برای جلوگیری از آسیب ها را مورد تاکید قرار داد و افزود: پیشگیری می تواند نفع زیادی برای جامعه داشته باشد، برای مثال ما باید علاوه بر برنامه برای درمان ۳ درصد معتاد استان، برنامه برای پیشگیری از ۹۷ درصد دیگر هم داشته باشیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور به مسئله طلاق نیز اشاره کرد و اظهار داشت: در این زمینه۳۹۰۰  مدرس آموزش دیده تربیت شدند، ضمن اینکه ۱۶۰۰ مرکز مشاوره و ۲۴۷ مرکز کاهش طلاق را با همکاری قوه قضاییه راه اندازی کردیم.

محسنی بندپی افزود: در ۹ ماهه اول سال ۹۳ به ازای هر ساعت ۱۹ طلاق در کشور داشتیم که در ۹ ماهه اول سال ۹۴ به ۱۸ طلاق کاهش یافت.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین آمار پیشگیری از آسیب های اجتماعی در کشور را ۶۴ درصد و در کرمانشاه ۸۰ درصد عنوان کرد.

محسنی بندپی در ادامه اشاره ای به پیشگیری از معلولیت در قالب غربالگری ژنتیکی و ناشنوایی داشت و گفت: هدف ما این است که آزمایشات ژنتیک را در برخی استان ها الزامی کنیم که از معلول زایی جلوگیری شود و در این راستا سه استان یزد، کرمان و مازندران را مشخص کردیم و آزمایشات ژنتیک را برای آنها رایگان کردیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور از انجام ۳ هزار سقط قانونی در کشور طی سال های ۹۳ و ۹۴ خبر داد.

محسنی بندپی توانمندسازی و توانبخشی را راهبرد دوم سازمان برشمرد و گفت: برای معتادین در حال ترک برنامه ریزی هایی کرده ایم که روز به روز جمعیت آنها نیز افزایش می یابد.

وی ادامه داد:  رئیس جمهور بر در اختیار قرار دادن لوازم برخورداری و توانبخشی برای معلولین تاکید داشت و استان کرمانشاه از استان هایی است که در این زمینه اعتباراتی را دریافت خواهد کرد.

محسنی بندپی اظهار داشت: واگذاری امور به گروه های مردم نهاد دیگر راهبرد ما است و ما بیشترین واگذاری را در این زمینه داشتیم و امیدواریم بیشترین بهره را در این زمینه از این گروه ها ببریم.

 وی خاطر نشان کرد: بهزیستی دومین دستگاه در کشور است که از کمترین حقوق و مزایا برخوردار بوده که در برنامه ششم دپیگیر بازنگری حقوق و مزایای کارکنان بهزیستی در قالب قانون خدمات کشوری پرداخت حقوق هستیم و امیدواریم مجلس در این زمینه به ما کمک کند که شاهد حقوق و مزایای عادلانه برای کارکنان این سازمان باشیم.

منبع: مهر

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن