Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی پاداش باسواد شدن به حساب افراد واریز می شود

پاداش باسواد شدن به حساب افراد واریز می شود

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی جزئیات پرداخت پاداش سوادآموزی را اعلام کرد.

به گزارش "همدان نیوز"، علی باقرزاده درباره پاداش آموزش بی‌سوادان در سال جاری اظهار کرد: مصوبه سال 93 دولت این است که معادل 20 درصد سرانه هزینه آموزش افراد بی‌سواد به عنوان تشویقی پس از ثبت نام، طی مراحل آموزشی و موفقیت در ارزشیابی پایانی به خود افراد پرداخت شود.

وی افزود: 20 درصد سرانه سال گذشته ما 134 هزار تومان بود و در سال جاری نیز رقم پاداش 139 هزار و 600 تومان شده است، البته محاسبات و پرداخت ‌ها بر مبنای سال مالی در نظر گرفته می‌شود که از اول فروردین تا پایان اسفند 95 را در بر می‌گیرد.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با بیان اینکه این پاداش متعلق به خود افراد است و از آنها شماره حساب دریافت و این پاداش به حسابشان واریز می‌شود گفت: این پاداش شامل سوادآموزان اتباع نمی‌شود.

باقرزاده با بیان اینکه سال گذشته از  حدود 286 هزار بی سواد ثبت‌نام شده حدود 134 هزار نفر در ارزشیابی پایانی قبول شدند و چندی پیش پاداش خود را نیز دریافت کردند گفت:  در مقابل پرداخت پاداش به بی سوادان شرکت کننده در دوره‌های آموزشی، پاداشی نیز برای کسانی که در طرح  خودآموز حضور می‌یابند نیز در نظر گرفته می‌شود که امسال حدود 700 هزار تومان است.

وی در پایان گفت: ثبت نام از سوادآموزان همانند مدارس عادی منحصر به فصل تابستان نیست و از ابتدای اردیبهشت تا پایان بهمن ماه هر شخصی که به نهضت مراجعه کند می‌تواند ثبت نام کرده و وارد دوره‌های سوادآموزی شود.

منبع: ایسنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن