Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی 72 درصد جوانان در شبکه های اجتماعی عضو هستند

معاون ورزش و جوانان استان همدان:
72 درصد جوانان در شبکه های اجتماعی عضو هستند

جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان رزن با حضور حسینی فرماندار رزن ، ربانی مهر معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان و اعضاء ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان با موضوع اوقات فراغت ، ازدواج و سازمان های مردم نهاد تشکیل شد .

به گزارش "همدان نیوز"، اسداله ربانی مهر معاون اداره کل ورزش و جوانان استان همدان در این جلسه گفت : حضور جوانان در شبکه های اجتماعی روز به روز در حال افزایش است و این هم فرصت و هم تهدید است و در حال حاضر 72 درصد جوانان 14 تا 29 ساله در شبکه های اجتماعی عضو هستند که اگر برای جوانان برنامه ریزی مناسبی در جهت ارتقاء سطح آگاهی آنها صورت نگیرد فضای مجازی می تواند یک آسیب باشد .

ربانی مهر گفت : اجرای طرح سواد رسانه ای و تربیت مربی سواد رسانه ای و تشکیل کمیته تخصصی فضای مجازی از مهمترین برنامه های حوزه جوانان در فضای مجازی است و در حال حاضر ایجاد سمن هایی با موضوع فضای مجازی در دست اقدام داریم .

معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان در ادامه با اشاره به موضوع مهم اوقات فراغت، اظهار داشت: 18 دستگاه در حوزه اوقات فراغت مسئولیت دارند و با توجه به مشکلات حال حاضر در جامعه نیاز بیشتری به برنامه ریزی در حوزه اوقات فراغت داریم که باید دستگاههای فرهنگی آن را در اولویت قرار دهند .

ربانی مهر در ادامه یادآور شد: بر اساس طرح پژوهشی آسیب شناسی اوقات فراغت ، بالا بودن قیمت اماکن فرهنگی ، تفریحی و عدم به روز بودن برنامه ها ، عدم اطلاع رسانی مناسب و عدم استفاده از ظرفیت بخش خصوصی از نقاط ضعف اوقات فراغت است و از طرفی بالا بودن جمعیت جوان و داشتن فرهنگ غنی اسلامی ایرانی و وجود فضاهای فرهنگی و مساجد از نقاط قوت این طرح بود که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به مشکلات حوزه ازدواج و طلاق جوانان خاطرنشان کرد: فاصله گرفتن از سبک زندگی اسلامی باعث شده که روز به روز آمار ازدواج کاهش و آمار طلاق افزایش پیدا کند و هم اکنون آمار بالای طلاق نشانه عملکرد ضعیف دستگاههای فرهنگی است که در فرهنگ سازی و ترویج فرهنگی اسلامی چندان عملکرد قابل قبولی نداشتند و باید در اجرای برنامه هایشان تجدید نظر کنند .

معاون فرهنگی جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان افزود: بحث آموزش زوجین در دستور کار است و هم اکنون مشکلات فرهنگی تاثیر بسیار زیادی بر آمار طلاق دارد و اگر زوجین به صورت اصولی اموزش داده شوند بسیاری از این مشکلات کمتر می شود .

ربانی مهر در پایان گفت: بحث راه اندازی سمن ها در شهرستانها باید مورد توجه قرار گیرد و در سال جاری راه اندازی سمن ها در شهرستانها از اولویت است و از فرمانداران شــهرستانها درخواســت داریم که در راه اندازی سمن ها مساعدت همکاری لازم را با جوانان داشته باشند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن