Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی معضل اصلی آق گل، کاهش سطح آب زیرزمینی است

معضل اصلی آق گل، کاهش سطح آب زیرزمینی است

جلسه هم اندیشی احیای تالاب آق گل با حضور مسئولان آب منطقه ای و حفاظت محیط زیست استان های مرکزی و همدان و نمایندگان سازمان های مردم نهاد زیست محیطی ظهر امروز در اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان برگزار شد.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان، حاضران در این جلسه وضعیت حوزه آبریز تالاب آق گل و راه های احیای این تالاب را بررسی کردند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان در پایان این جلسه گفت: بر اساس موضوعات مطرح شده و بررسی های کارشناسان کاهش سطح آبهای زیر زمینی، اصلی ترین چالش تالاب آق گل است.

محمدرضا محمدی کشت محصولات پر آب بر، وجود چاه های غیر مجاز و برداشت بی رویه از آب های زیر زمینی را از مسائل تالاب آق گل عنوان کرد و گفت: افزایش راندمان محصولات کشاورزی و تغییر الگوی کشت و آبیاری، همچنین تغییر شغل ساکنان منطقه و رونق توریسم می تواند در این میان موثر باشد.

وی با جمع بندی مسائل مطرح شده  در این جلسه هم اندیشی بیان کرد: توانمند سازی ساکنان حاشیه تالاب با کمک سمن های زیست محیطی و برگزاری دوره های آموزشی برای مردم بودمی منطقه در استان های همدان و مرکزی، مشخص شدن حریم و شعاع واقعی تالاب آق گل بر اساس اطلاعات فنی موثق، روشن شدن تکلیف ابلاغیه وزارت نیرو در خصوص اختصاص 2 میلیون متر مکعب حق آبه آق گل و مسدود کردن چاه های غیر مجاز از مصوبات این جلسه است که با همکفری حاضران حاصل شد.

وی گفت: در جلسه بعدی احیای تالاب آق گل که در استانداری همدان و با حضور مسئولان استان برگزار می شود، جهاد کشاورزی راهکارهای این سازمان را در خصوص کشاورزی منطقه و احیای آق گل ارائه خواهد کرد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن