Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی ترویج فرهنگ صلح و دوستی نوعی پیشگیری از فرهنگ خشونت است

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان همدان:
ترویج فرهنگ صلح و دوستی نوعی پیشگیری از فرهنگ خشونت است

مراسم اختتاميه المپياد آماده خواهران استان همدان با حضور مدير عامل جمعيت هلال احمر استان ، معاون پرورشي و فرهنگي آموزش و پرورش كل وجمعي از مسئولين استاني و شهرستاني درمحل اردوگاه فجر برگزار شد.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان همدان؛ مریم پاک بین معاون جوانان این جمعیت از برگزاری چهارمین  المپیاد آماده خواهران در این استان خبر داد و گفت: مرحله استانی المپیاد آماده با حضور ۹ تیم ۱۴ نفره خواهر از شهرستانهای تابعه در معیت سرپرستان و مربیان با حضور خلفی ناظر سازمان جوانان برگزار شد.

وی تصریح کرد: در این مرحله از مسابقات اعضاء شرکت کننده در رشته های ارزیابی وکنترل علایم حیاتی واحیای قلبی، ریوی، خونریزی، پانسمان و بانداژ، شکستگی و آتل بندی، اسکان اضطراری، اطفاء حریق، پناه گیری و خروج ایمن، حمل مصدوم و حمل بک برد به رقابت پرداختند.

معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان همدان افزود: مراسم اختتامیه این المپیاد باحضور دکتر کارخانه ای مدیر عامل جمعیت هلال احمراستان، یوسفی معاون پرورشی وفرهنگی اداره کل آموزش و پرورش، غروی استادوداورمسابقات امداد و نجات کشور ،  قائدی عضو هیئت مدیره استان و جمعی از روسای اداره کل آموزش وپرورش وجمعیت هلال احمراستان در سالن آمفی تئاتر اردوگاه اجرا شد.

در این مراسم بهروز کارخانه ای ضمن تشکر از حضور استادغروی امدادگرنمونه جهان از وی بعنوان نماد انسانیت یاد کرد و گفت: انسان خوب شدن خیلی سخت و دور از دسترس نیست فقط باید کارهای خوب انجام داد و به همنوع های خود کمک کرد.

وی اضافه کرد: ترویج فرهنگ صلح ودوستی در جامعه نوعی پیشگیری از خشونت است و هر انسانی باید از خشونت و جنگ و بدی متنفر باشد که این تنفر خود به خود دوستی را در جامعه رواج می دهد.

کارخانه ای به ساختار ۱۵۰ میلیون نفری جمعیت هلال احمر وصلیب سرخ بعنوان مروجان صلح و دوستی در جهان اشاره کرد و گفت: ما از اینکه به دیگران کمک می کنیم باید خرسند باشیم چون کمک به دیگران نوعی خوبی است و نبودن خوبی، بدی را می سازد و ظلمت در نتیجه نبودن نور بوجود می آید.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان همدان با اشاره به بحث بولینگ در مدارس بیان کرد: باید به معلمان آموزش داد تا از بولینگ (زورگویی دانش آموزان به همدیگر) در مدارس جلوگیری نمایند و از خود آنها  برای  تحقیق در زمینه این موضوع و ارائه راه   حل آن کمک بگیریم که اگر این کار را با موفقیت انجام دهیم  مردان آینده کشور را از مشکلات روحی وروانی رهانیده ایم.

یوسفی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش استان همدان نیز به شعار جهانی آموزش برای با هم زیستن اشاره کرد و گفت: ما برای زندگی در دنیا چهار وضعیت خوبی وبدی داریم که وضعیت چهارم یا آخر آن مبتنی بر شعار شما خوبید من خوبم می باشد و ما باید برای ماندن در این وضعیت تلاش کنیم به روایتی یعنی همه باید خوب باشیم.

وی از خداوند متعال به عنوان اولین معلم واز پیامبر بعنوان اولین ناشر و از امامان و معصومین بعنوان مبلغان قرآن کریم یاد کرد و گفت: ماباید اخلاق مداری را در زندگی سر لوحه خود قرار دهیم.

یوسفی اضافه کرد: ما باید توسعه دهنده فضایل اخلاقی باشیم چون اخلاق مرز بین انسان با دیگر موجودات است ودر همه آئین ها خلاق وجود دارد وهیچ آئینی را نداریم که بر  پایه اخلاق استوار نباشد.

در ادامه مراسم از تیم های برتر المپیاد با اهداء لوح تقدیر و هدیه بعمل آمد وتیم دادرس شهرستان بهار بعنوان تیم اول وتیم دادرس شهرستانهای همدان و ملایر به ترتیب دوم و سوم شدند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن