Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی به تبلیغات مجازی و ماهواره‌ای محصولات آرایشی اعتماد نکنید

مدیر نظارت بر مواد آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان:
به تبلیغات مجازی و ماهواره‌ای محصولات آرایشی اعتماد نکنید

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان، دلیل عرضه جنس قاچاق را سودآوری چند برابری این محصولات نسبت به کالا‌های مجاز دانست.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان، دکتر محمد کاظم‌زاده با بیان اینکه هر جنسی باید با مجوز و دارای آرم وزارت بهداشت باشد در غیر این صورت اجازه عرضه آن داده نمی‌شود، خاطرنشان کرد: سامانه tiktak به منظور شناسایی قاچاق بودن لوازم آرایشی در استان فعال شده است و افراد به هنگام خرید می‎توانند با وارد کردن کد شناسه 16 رقمی، اطلاعات مربوط به محصولات را به دست آورند.

وی ادامه داد: با وارد کردن شماره شناسه مکان تولید، اطلاعات مربوط به نحوه حمل و نقل و زمان تولید محصول به دست می‌آید.

دکتر کاظم‌زاده با تأکید بر اینکه از مردم انتظار داریم دانش خود را در رابطه با محصولات آرایشی بالا ببرند، گفت: افراد نباید به تبلیغات ماهواره‌ای و فضاهای مجازی اعتماد کنند.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه با بیان اینکه فروشگاه‌ها تنها مجاز به فروش هستند و حق ندارند در مورد اینکه چه محصول آرایشی برای پوست مفید است، تبلیغ کنند، افزود: متأسفانه تبلیغات ماهواره‌ای در مورد این محصولات بشدت افزایش یافته است و افراد سودجو بیشتر به وسیله شبکه‌های مجازی و غیر متعارف به فروش محصولات نامعتبر می‌پردازند.

وی گفت: بیشتر محصولات اینترنتی تبلیغ شده در فضاهای مجازی تقلبی هستند و معیار درست و استاندارد ندارند و به این دلیل که عرضه‌کنندگان این لوازم از راه قانونی نمی‌توانند آنها را وارد کشور کنند، در نتیجه به صورت غیر مستقیم مبادرت به این کار می‎کنند.

دکتر کاظم‌زاده با بیان اینکه مشاهده شده محصولات قاچاق و تقلبی از طریق تماس تلفنی به فروش می‌رسند، افزود: سودجویان مردم را مجاب می‌کنند مبلغی را به حساب آنها واریز کنند تا محصولات را از طریق پست تحویل دهند.

وی تأکید کرد: در صورت مشاهده موارد این چنینی، موضوع به منظور پیگیری اطلاع داده شود.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه با بیان اینکه کمیته «نظارت بر تبلیغات کالاهای آسیب‌رسان به سلامت» تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: در این کمیته، دانشگاه با بررسی‌های صورت گرفته اجازه نمی‌دهد تبلیغات غیر متعارف وارد جامعه شود.

وی با بیان اینکه هر گونه تبلیغات رسانه‌ای در خصوص لوازم آرایشی و بهداشتی باید از کانال دانشگاه عبور کند و معاونت غذا و دارو آن را تأیید کند، افزود: تبلیغات رسانه‌ای در رابطه با این محصولات تنها با کسب اجازه و دریافت مجوز، امکانپذیر است.

دکتر کاظم‎زاده ادامه داد: صدا و سیما مکلف شده است بدون مجوز وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی هیچگونه تبلیغ مواد آرایشی، بهداشتی و غذایی نداشته باشد.

وی گفت: در بحث کنترل لوازم آرایشی و بهداشتی، پیگیری شکایات مردم از طریق شفاهی، کتبی و تلفنی در حال انجام است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن