Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر علمی صدور هشدار نارنجی هواشناسی؛ احتمال بارش‌های رگباری در همدان

صدور هشدار نارنجی هواشناسی؛ احتمال بارش‌های رگباری در همدان

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان همدان با صدور هشدار نارنجی اعلام کرد: طی ساعاتی از بعدازظهر امروز و فردا احتمال بارش‌های رگباری باران بیشتر خواهد بود.

به گزارش "همدان نیوز"، محمدحسن باقری‌شکیب اظهار کرد: با توجه به آخرین خروجی مدل‌های پیش‌یابی هواشناسی تا پنج روز آینده آسمان استان عمدتاً قسمتی ابری خواهد بود و در ساعات بعدازظهر افزایش ابر و وزش باد را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: در برخی نقاط و به ویژه مناطق شرقی و کوهستانی استان احتمال بارش های رگباری موقت باران همراه با رعدوبرق در ساعاتی از بعدازظهر و اوایل شب وجود دارد.

باقری‌شکیب با بیان اینکه بارش ها به صورت نقطه ای بوده و طی ساعاتی از بعدازظهر امروز و فردا احتمال رگبار و باران بیشتر خواهد بود، خاطرنشان کرد: همراه با بارش های رگباری، وزش باد شدید موقت را نیز خواهیم داشت.

وی بیان کرد: به علت رگباری بودن بارش ها، آبگرفتگی موقت معابر و احتمال سیلابی شدن مسیل ها و احتمال تگرگ را در برخی از نقاط استان خواهیم داشت در ضمن احتمال برخورد صاعقه نیز در مناطق مرتفع وجود دارد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان همدان منطقه اثر را همدان، اسدآباد، بهار، تویسرکان، درگزین(کرفس)، رزن، شیرین سو، فامنین، قهاوند، کبودراهنگ(گل تپه)، ملایر و نهاوند عنوان کرد.

وی در ادامه درباره تغییرات دمای استان نیز اظهار کرد: از نظر تغییرات دمایی تا روز جمعه تغییرات محسوسی نداریم و از روز جمعه به بعد انتظار داریم که افزایش نسبی دما را در استان داشته باشیم.

باقری‌شکیب با اشاره به اینکه روز گذشته قهاوند با دمای ۳۱ درجه گرم‌ترین نقطه و صبح امروز بهار با دمای ۹ درجه خنک ترین شهر استان گزارش شد، یادآور شد: تغییرات دمایی در همدان طی ۲۴ ساعت گذشته بین ۲۹ و ۱۱ درجه در نوسان بوده است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن