Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر علمی سرما همدان را فرا می‌گیرد

سرما همدان را فرا می‌گیرد

مسئول پیش‌بینی هواشناسی استان همدان گفت: امروز وزش شدید باد و کاهش دما در استان آغاز می‌شود.

به گزارش "همدان نیوز"، محمد حسن باقری‌شکیب اظهار داشت: از امشب روند کاهشی دما در استان آغاز می‌شود و تا روز دوشنبه هفته آینده به اوج سرما می‌رسیم.

وی از کاهش 7 درجه‌ای دما در نقاط مختلف استان خبر داد و تصریح کرد: برای روز دوشنبه دمای برخی شهرستان‌ها به منفی 6 درجه هم خواهد رسید.

مسئول پیش‌بینی هواشناسی استان همدان با تاکید بر اینکه موج سرما از روز جمعه تا دوشنبه در استان پایدار است، اظهار داشت: به باغداران و کشاورزان نسبت به رعایت نکات پیشگیری از سرمازدگی‌ محصولات هشدار داده شده است.

باقری شکیب با بیان اینکه امروز یک سامانه جدید بارشی وارد استان می‌شود، افزود: اگرچه سامانه ضعیف است اما در ساعات بعد از ظهر و امشب بارش‌هایی را به صورت باران به همراه دارد.

وی گفت: در روز شنبه هم به دلیل سرمای هوا امکان ریزش پراکنده برف در نقاط مستعد استان وجود دارد.

مسئول پیش‌بینی هواشناسی استان همدان با تاکید بر اینکه در فصل بهار الگوهای هواشناسی مدام در حال تغییر است، تصریح کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های بلند مدت مقدار بارش‌ها در نیمه دوم فروردین ماه در حد بالاتر از نرمال خواهد بود.

باقری شکیب به وضعیت دمای استان در روز گذشته اشاره کرد و گفت: در این مدت همدان با حداقل دمای 1 درجه سانتی‌گراد به عنوان سردترین شهرستان استان و نهاوند با حداکثر دمای 20 درجه گرمترین نقطه استان گزارش شده است.

وی افزود: دمای شهرستان همدان هم در این مدت بین 1 و 18 درجه سانتی‌گراد در نوسان بوده است.

باقری شکیب گفت: در هفته آینده حداقل دمای بسیاری از شهرستان‌های استان به زیر صفر می‌رسد./ تسنیم

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن