Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر علمی تعریق منجر به کاهش وزن نمی‌شود

تعریق منجر به کاهش وزن نمی‌شود

عضو هیئت علمی گروه تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان گفت: عرق کردن حین انجام ورزشی منجر به کاهش وزن نمی شود بلکه از این طریق برای خنک شدن بدن استفاده می شود.

به گزارش "همدان‌نیوز"، دکتر حمیده خداویسی در تشریح تأثیرات تعریق حین انجام فعالیت های ورزشی، مطرح کرد: تعریق کردن حالتی مثل سیستم خنک کننده بدن را دارد که مواد زائد بدن را دفع می کند تا از گرمای بیش از حد جلوگیری کند.
وی در ادامه عرق کردن را از مهمترین مکانیزم های دفاعی بدن دانست و افزود: دمای بدن افراد حین انجام ورزش بالا می رود که این تعریق باعث خنک شدن آن می شود و ارتباطی با چربی سوزی ندارد.
عضو هیئت علمی گروه تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان خاطرنشان کرد: تعریق بدن به میزان کارکرد، تناسب اندام، بالا بودن وزن و سن بستگی ندارد، بلکه به پایه متابولیسم افراد برمی گردد و مرتبط است.
وی تبیین کرد: عرق کردن باعث ترشح ماده ای به نام اندروفین در بدن می شود که تسکین دهنده درد طبیعی بدن است بنابراین باعث کاهش درد در بدن هم می‌شود.
خداویسی توصیه ای به ورزشکاران کرد و گفت: در حین انجام تمرینات ورزشی حتماً مصرف آب فراموش نشود به طوریکه میزان مصرف آب به ویژگی های خاص افراد و فعالیت های ورزشی آنها برمی‌گردد./ ایسنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن