Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر علمی هشدار هواشناسی همدان به کوهنوردان

هشدار هواشناسی همدان به کوهنوردان

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان همدان گفت: به دنبال عبور یک موج ناپایدار از آسمان استان و افزایش رطوبت هوا، مه غلیظ صبحگاحی بیشتر مناطق استان را فرا گرفته است.

به گزارش "همدان‌نیوز"، محمد حسن باقری شکیب افزود: پوشش سراسری این مه، موجب کاهش دید در جاده‌های درون و برون شهری و گردنه‌های کوهستانی شد به نحوی که در برخی از نقاط سطح دید افقی را به کمتر از  ۵۰ متر کاهش داده است.
وی اظهار داشت: بر اساس داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، شرایط جوی و آسمان استان همدان در ۲۴ ساعت آینده صاف تا قسمتی ابری، همراه با مه‌آلودگی هوا و کاهش دید در جاده‌ها پیش بینی می‌شود.
باقری‌شکیب عنوان کرد: هوای سرد پاییزی تا دوشنبه هفته آینده در همدان ماندگار است و پیش بینی می‌شود تا میانه هفته آینده بارشی در استان نداشته باشیم.
وی ادامه داد: در این مدت کمینه دمای (شبانه) بیشتر نقاط استان بین پنج تا هفت درجه سانتی گراد زیر صفر پیش بینی می‌شود.
کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان همدان توصیه کرد: کوهنوردانی که در پایان هفته قصد صعود به ارتفاعات الوند را دارند علاوه بر همراه داشتن تجهیزات، نکات ایمنی صعود در مه را نیز رعایت کنند.
وی خاطرنشان کرد: کمینه دمای هوای همدان در ۲۴ ساعت گذشته ۶ درجه سانتیگراد زیر صفر و بیشینه دما نیز چهار درجه سانتیگراد بالای صفر گزارش شده است.
باقری شکیب افزود: نهاوند با ۱۰ درجه سانتیگراد بالای صفر و رزن با هفت درجه سانتیگراد زیر صفر به ترتیب گرمترین و  سردترین شهرهای استان همدان در ۲۴ ساعت گذشته بودند./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن