Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر علمی دمای هوا در همدان به ۱۰ درجه زیر صفر می‌رسد

دمای هوا در همدان به ۱۰ درجه زیر صفر می‌رسد

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان با اشاره به فعالیت یک سامانه بارشی و ریزش برف در بیشتر مناطق استان، گفت: دمای هوای بیشتر نقاط استان، امشب با افتی محسوس به حدود ۱۰ درجه سانتی‌گراد زیر صفر می‌رسد.

به گزارش "همدان‌نیوز"، محمدحسن باقری‌شکیب افزود: سامانه بارشی که فعالیت خود را از ابتدای هفته جاری به صورت بارش باران و ریزش برف در استان آغاز کرد، از بعد ازظهر امروز به تدریج از استان خارج می‌شود.
وی اظهار داشت: امشب کمینه دمای بیشتر نقاط استان بین پنج تا هفت درجه سانتی گراد کاهش می‌یابد و در برخی از نقاط به ۱۰ درجه سانتی‌گراد زیر صفر نیز خواهد رسید.
باقری شکیب عنوان کرد: بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، آسمان استان در ۲۴ ساعت آینده، نیمه ابری تا تمام ابری، همراه با مه‌آلودگی هوا و یخ‌زدگی سطح معابر پیش بینی می‌شود.
وی در خصوص لغزندگی سطح جاده‌ها و معابر اصلی شهری نیز هشدار داد و افزود: بیشینه دمای هوای بیشتر مناطق استان همدان در فردا(سه شنبه) نیز ممکن است کمتر از صفر درجه سانتی گراد باشد.
کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: روز چهارشنبه با گذر یک موج ناپایدار از آسمان همدان، بارش خفیف برف بیشتر نقاط استان را فرا می‌گیرد.
وی خاطرنشان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته رزن با ۱۷ میلیمتر بارش(معادل ۱۲ سانتی‌متر ریزش برف) بیشترین میزان بارندگی سطح استان همدان را داشته و این میزان در ایستگاه هواشناسی همدان ۱۲ میلیمتر(معادل پنج سانتی متر ریزش برف) ثبت شده است.
باقری شکیب تصریح کرد: امروز و فردا مه‌آلودگی هوا موجب کاهش دید در نقاط کوهستانی به ویژه گردنه‌های مهم استان می‌شود.
وی اضافه کرد:ملایر با هفت درجه سانتی‌گراد بالای صفر و گل‌تپه با سه درجه سانتی‌گراد زیر صفر به ترتیب گرمترین و سردترین نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت گذشته بودند.
کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان اظهار داشت: کمینه و بیشینه دمای هوای شهر همدان در ۲۴ ساعت گذشته نیز به ترتیب پنج درجه سانتی گراد بالای صفر و یک درجه سانتی‌گراد زیر صفر بوده است./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن