Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر علمی هوای اتاق هر یک ساعت شش بار عوض شود

هوای اتاق هر یک ساعت شش بار عوض شود

معاون امور بهداشتي دانشگاه علوم‌پزشکی همدان گفت: به جريان انداختن گردش هواي اتاق براي كنترل شيوع ويروس كرونا توصيه مي شود هر يك ساعت، شش بار هواي اتاق عوض شود.

به گزارش "همدان‌نیوز"، دكتر منوچهر كرمي اظهار داشت: در هواي سرد نداشتن تهويه هوا در فضا هاي بسته، فرآيند گردش كرونا ويروس و انتقال آن فراهم مي شود به طوريكه هر چه هوا سردتر باشد، تعداد كمتري پنجره باز مي شود و گردش هوا از بين مي رود.
وی ادامه داد: در فضا هاي بسته تراكم ذرات كه امكان دارد حاوي كرونا ويروس باشد، بيشتر است بنابراين توصيه مي‌شود در هر يك ساعت، شش بار هواي اتاق تهويه و عوض شود.
معاون امور بهداشتي دانشگاه علوم پزشکی همدان با اينكه ضوابط تهويه هوا را به استانداري داديم و آن ها هم به همه دستگاه ها ابلاغ كردندگفت: در مكان هاي بسته بايد يك فن باشد تا هواي داخل را به بيرون بكشد چراكه در هواي باراني و سرد، بازگذاشتن پنجره مقرون به صرفه نيست.
دکتر كرمي در ادامه ااضافه كرد: بهتر است از گوشه پنجره هواي تازه وارد شود و فن هواي داخل اتاق را بيرون بكشد.
وی در رابطه با نحوه استفاده از ماسك در اين شرايط جوي، يادآور شد: هنگامي كه از ماسك استفاده مي‌كنيد حتماً چتر داشته باشيد تا ماسك شما خيس نشود، اما اگر ماسك خيس شد در اسرع وقت آن را تعويض كنيد چراكه ماسك خيس شده به شدت كارآيي پاييني دارد./

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن