Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر علمی همدان در آخرین روزهای سال بارانی می‌شود

همدان در آخرین روزهای سال بارانی می‌شود

کارشناس اداره‌کل هواشناسی همدان گفت: یک سامانه نه چندان قوی از عصر امروز /سه‌شنبه/ وارد همدان می‌شود و به صورت بارش پراکنده باران در آسمان این استان فعالیت می‌کند.

به گزارش "همدان‌نیوز"، محمدحسن باقری‌شکیب افزود: بر اساس بررسی نقشه‌های ماهواره‌ای، آسمان بیشتر نقاط استان در ۲۴ ساعت آینده، نیمه ابری، به تدریج همراه با افزایش ابر، وزش ملایم باد و بارش پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود.

وی اظهار داشت: به دنبال فعالیت این سامانه، سرعت وزش باد در بیشتر نقاط استان از روز چهارشنبه افزایش می‌یابد و برای روز پنجشنبه شدت وزش باد بیشتر می‌شود.

باقری شکیب عنوان کرد: بیشترین فعالیت این سامانه تا قبل از ظهر روز چهارشنبه است و پس از آن بارش‌های پراکنده‌ای را در نقاط مختلف استان شاهد خواهیم بود.

وی ادامه داد: در پی فعالیت این سامانه، دمای بیشینه بیشتر نقاط همدان بین ۶ تا هشت درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد، اما دمای کمینه هوا تغییرات آنچنانی ندارد.

کارشناس اداره کل هواشناسی همدان با اشاره به اینکه در نخستین روز از عید نوروز /جمعه/ انتظار بارش باران نداریم، گفت: از روز شنبه با ورود سامانه جدید بارشی، بارش باران و ریزش برف در همدان پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته نهاوند و اسدآباد با ۱۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر بیشترین و بهار با یک درجه سانتی‌گراد زیر صفر، سردترین دمای استان را داشته‌اند.

باقری شکیب اظهار داشت: دمای کمینه هوای همدان در ۲۴ ساعت گذشته صفر درجه سانتی‌گراد و بیشینه دمای هوای این شهر ۱۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ثبت رسیده است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن