Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر علمی این توصیه‌ها را برای جلوگیری از اگزما جدی بگیرید

این توصیه‌ها را برای جلوگیری از اگزما جدی بگیرید

یک متخصص پوست و مو از افزایش تعداد مبتلایان اگزما در ایام شیوع کروناویروس خبر داد و گفت: شستشوی مداوم دست ها و استفاده از موادضدعفونی کننده حاوی الکل احتمال ابتلا به اگزمای پوستی را افزایش می دهد.

به گزارش "همدان‌نیوز"، محمدرضا سبحان در توضیح ارتباط استفاده زیاد از موادضدعفونی کننده و ابتلا به بیماری‌های پوستی اظهار کرد: با شیوع کروناویروس افراد مجبور به شستشوی مداوم دست ها و استفاده از موادضدعفونی کننده حاوی الکل و یا ترکیبات ضدعفونی شده اند که استفاده زیاد و طولانی مدت از مواد ضدعفونی کننده زمینه شیوع اگزما را افزایش می دهد.

وی محافظت از پوست در برابر عوامل بیرونی و میکروبی و حفظ آب در بدن را از وظایف لایه شاخی پوست معرفی کرد و افزود: استفاده زیاد از موادضدعفونی کننده حاوی الکل باعث از بین رفتن لایه شاخی پوست شده که احتمال خشکی پوست و ابتلا به اگزما را افزایش می دهد.
این متخصص پوست و مو با بیان اینکه در اثر اگزما معمولاً ضایعات قرمز رنگ و همراه با خارش بر روی پوست ایجاد می شود، خاطرنشان کرد: اگزما باعث ایجاد ترک های پوستی شده که یکی از زمینه های بروز عفونت های پوستی است.
وی استفاده از مواد شوینده حاوی گلسیرین و مواد کرم دار و مواد شوینده غیرصابونی(پَن) را از روش های پیشگیری ابتلا به اگزما برشمرد و توصیه کرد: افراد زمانی که دست های خود را می شویند، حتماً بعد از آن یک لایه نازک نرم کننده مانند گلسیرین، وازلین و ترکیبات اوره برای جلوگیری از خشک شدن پوست خود استفاده کنند.
سبحان اضافه کرد: افرادی که از قبل زمینه اگزما داشته اند، باید در مدتی که مجبور به شستن زیاد دست ها هستند از کرم های ضدالتهابی که جذب زیادی هم ندارد زیرنظر پزشک مربوطه استفاده کنند.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا با بیان اینکه در هنگام کار با مواد شوینده باید از دستکش های نخی و لاستیکی استفاده شود، افزود: یکی از موارد پیشگیری از کروناویروس استفاده از دستکش است که استفاده مداوم از دستکش های پلاستیکی نیز باعث افزایش ابتلا به اگزما می شود.
وی بیان کرد: افراد برای جلوگیری از ابتلا به اگزمای تحریکی باید ابتدا یک دستکش نخی پوشیده سپس از دستکش پلاستیکی استفاده کنند همچنین این دستکش های نخی باید به طور مداوم شسته شوند./ ایسنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن