Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر علمی نکاتی که در ذبح دام باید جدی گرفته شود

نکاتی که در ذبح دام باید جدی گرفته شود

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا توصیه های بهداشتی برای ذبح دام در عید قربان را اعلام کرد.

به گزارش "همدان نیوز"، منوچهر کرمی روز یکشنبه در این باره بیان کرد: با توجه به احتمال انتقال بیماری‌ های قابل انتقال بین انسان و حیوان رعایت نکات پیشگیرانه در حین ذبح و قربانی کردن ضروری است.

وی با بیان اینکه ذبح دام در کشتارگاه های زیر پوشش نظارت ادارات کل دامپزشکی انجام می شود اظهار داشت: خطر انتقال عامل بیماری به ذبح کنندگان دام در صورت ابتلا به بیماری در دام و یا رعایت نکردن بهداشت فردی وجود دارد بنابراین دام مورد ذبح باید به تایید کارشناسان دامپزشکی رسیده باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: افرادی که قصد ذبح دام را دارند در هنگام ذبح و قطعه قطعه کردن گوشت از وسایل حفاظت فردی شامل دستکش، روپوش و پیش بند، ماسک و عینک استفاده کنند.

کرمی تاکید کرد: آلودگی محیط کشتار از طریق آلودگی‌های ثانویه گوشت، پراکنده شدن خون و دفع غیربهداشتی ضایعات دامی، تغذیه حیوانات ولگرد نظیر سگ و گربه از ضایعات دامی و انتقال آلودگی از طریق این حیوانات وجود دارد.

وی گفت: رعایت نکردن نکات ایمنی و بهداشتی در هنگام توزیع و مصرف گوشت دام قربانی می‌تواند علاوه بر ایجاد مخاطرات فردی، محیطی و اجتماعی موجب کاهش کیفیت گوشت نیز شود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن