Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر علمی فشار خون در رأس قاتلان خاموش

فشار خون در رأس قاتلان خاموش

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا با بیان اینکه فشار خون، در رأس قاتلان خاموش قرار دارد گفت: مرگ ناگهانی عمر مفید افراد جامعه را بسیار بالا برده است در حالی که می توانند عمر طولانی‌تر و اثرات بسیار مفیدی در جامعه داشته باشند.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان، سید حبیب‌اله موسوی بهار در آئین افتتاح کمپین ملی فشارخون بالا اظهار داشت: از جمله اهداف برنامه ششم توسعه در حوزه سلامت، ارتقای سطح سلامت و توجه ویژه به حوزه پیشگیری است. 

وی افزود: در این راستا اجرای برنامه های ویژه و مقطعی در راستای اصلاح تغذیه، سبک زندگی و دستورالعمل‌های ویژه در صنایع غذایی کشور مدنظر قرار دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا ادامه داد: تا نتوانیم سبک زندگی مردم را تغییر دهیم و آگاهی و فرهنگ‌سازی ایجاد کنیم اقدامات دیگر چندان اثرگذار نیست بنابراین باید همه جنبه ها در این روند دیده و بررسی شوند.

وی با اشاره به تصادفات جاده‌ای و درون شهری به‌عنوان یکی از مهمترین عوامل مرگ و میر در کشور بیان کرد: در یکی دو ماه اخیر موارد بسیاری داشتیم که کودکان بر اثر تصادف یا عدم رعایت مسائل ایمنی جان خود را از دست داده‌اند.

موسوی بهار در ادامه با با اشاره به سنجش افراد بالای 30 سال در کمپین ملی فشارخون گفت: در استان همدان، 855 هزار نفر در طرح فشار خون بالا مورد سنجش قرار می‌گیرند که زنان باردار نیز بدون محدودیت سنی در این زمره قرار دارند.

وی با اشاره به اهداف کمپین ملی فشارخون تبیین کرد: این کمپین ها مردم را آگاه می‌کند و بد نیست گروههای مردمی نیز با تشکیل چنین کمپین هایی برای اطلاع از وضع عمومی مردم برای آگاهی از سلامت خود اقدام کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان تصریح کرد: چه در مراجعه حضوری و چه غیر حضوری، می‌توان آمار فشارخون را در سامانه سیب ثبت کرد و در مراجعات بعدی ملاک روند سلامتی فرد قرار داد.

وی تأکید کرد: اهداف بهداشتی درمانی یکی از اهداف این کمپین است و دیگر هدف این کمپین ایجاد دغدغه مشترک در بین مردم در حوزه سلامت آحاد افراد جامعه است و امیدواریم این کمپین در افزایش سلامت جامعه و تحقق برنامه ششم توسعه موثر واقع شود.

موسوی بهار همچنین از ارائه پیشنهاد تاسیس کلینیک سنجش سلامت در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد و افزود: در تأسیس چنین کلینیکی می‌توان با پرداخت ویزیتی متناسب نوع چکاپ‌های مختص هر سن را مشخص و در بازه زمانی کوتاهی انجام داد در حالی که در شرایط فعلی به علت عدم تمرکز متخصص‌ها و واحدهای آزمایشگاهی در یک مجموعه پراکندگی و صرف زمان بالایی صورت می‌گیرد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن